معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای مشهد روز پنجشنبه هفدهم خرداد برای یازدهمین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۶۱۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 07 June 2018

به گزارش تابناک : محمد عرفانی افزود: میانگین شاخص کیفیت هوای صبح امروز مشهد 103 پی.اس.آی و در وضعیت هشدار است. 
وی اظهار کرد: هم اکنون کیفیت هوای ایستگاه های صدف با 136، ویلا با 126، رسالت با 123، تقی آباد با 119، شهید آوینی با 118، چمن با 111، خاقانی با 104، شهر با 103 و امامیه با 101 پی.اس.آی در وضعیت هشدار قرار دارد. 
وی گفت: در صورت تداوم روند تخلیه آلاینده ها به هوای تنفسی شهر ساعاتی دیگر در مناطق شهید کریمی، سمزقند، سرافرازان و خیام شمالی نیز شاهد آلودگی هوا خواهیم بود. 
عرفانی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگیری خودروهای شخصی را موجب بهبود هوای شهر دانست و توصیه کرد بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر در سطح شهر رفت و آمد نکنند. 
وی افزود: سایر افراد نیز تا حد امکان از حضور در شهر خودداری کرده یا با استفاده از ماسک پیامدهای ناخوشایند ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهند. 
وضعیت هوای کلانشهر مشهد برای نخستین بار طی 2 سال اخیر، هشتم خرداد ماه جاری با افزایش غلظت ذرات معلق وارد وضعیت خطرناک آلودگی شد. 
کانون های قره قوم در ترکمنستان و هرات در افغانستان عامل افزایش میزان گرد و غبار در هوای این شهر اعلام شده است.
این در حالی است که مشهد در ماههای فروردین و اردیبهشت امسال 16 روز هوای پاک، 39 روز هوای سالم و هفت روز هوای ناسالم برای گروههای حساس داشت. 
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند. 
شاخص کیفیت هوا در کمتر از 50 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هوای پاک، 50 تا 100 نشانگر وضعیت سالم، در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد. 

 

 

منبع : ایرنا 

برچسب ها: آلودگی هوا ، شهر مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار