وی روزه داری در افرادی که دارای فشار خون کنترل شده هستند را بدون مشکل خواند و گفت: این افراد می‌توانند داروهایشان را در وعده افطار و سحر مصرف کنند. ممکن است این افراد به دلیل زمان طولانی روزه داری به خود حق بدهند که رژیم غذایی خود را کنار گذاشته و از غذا‌های چرب و پرنمک در وعده افطار و سحری استفاده کنند، درصورتی که این رفتار خطر ساز است.
کد خبر: ۶۱۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 05 June 2018

تابناک اردبیل: منوچهر قارونی، متخصص بیماری‌های قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که فشارخون مادر تمام بیماری هاست، درباره چگونگی سنجش فشار خون در افراد گفت: هر گاه در سه نوبت متفاوت فشار خون حداقلی شما از ۹ بیشتر شود، دچار فشار خون حداقلی هستید.

وی روزه داری در افرادی که دارای فشار خون کنترل شده هستند را بدون مشکل خواند و افزود: این افراد می‌توانند داروهایشان را در وعده افطار و سحر مصرف کنند. ممکن است این افراد به دلیل زمان طولانی روزه داری به خود حق بدهند که رژیم غذایی خود را کنار گذاشته و از غذا‌های چرب و پرنمک در وعده افطار و سحری استفاده کنند، در صورتی که این رفتار خطر ساز است و افراد دارای فشار خون باید رژیم غذایی خود را در ایام روزه داری ادامه دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بهترین دستگاه سنجش فشار خون افزود: بهترین دستگاه فشار خون اول نوع جیوه‌ای آن، سپس نوع عقربه‌ای و بعد دیجیتالی است.

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق درباره چگونگی مصرف غذا در ایام روزه داری، توصیه کرد: افراد در وعده افطار مواد غذایی کمی مصرف کرده و وعده سحری را تکمیل تری داشته باشند. برخی افطار و شام را با هم مصرف می‌کنند که این مساله خیلی بد است؛ حداکثر میان این دو وعده باید بازه زمانی نیم ساعت تا یک ساعت وجود داشته باشد چرا که اگر معده خالی را یک مرتبه به کار بیاندازیم، موجب اختلال در سیستم قلب و عروق می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: بدترین کار این است که نمک بخورید، از نمک پرهیز کنید، فشار خون خوب شدنی نیست، ولی کنترل شدنی است. اصطلاح فشار خون عصبی اشتباه است، ولی اگر فردی با سابقه فشار خون عصبانی شود، برای وی خطرناک خواهد بود. برخی این باور اشتباه را دارند که فشار خون باید ثابت باشد در حالی که فشار خون فرد زنده باید متغیر باشد، مثلا بعد از افطار فشار خون در افراد دو درجه افزایش می‌یابد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار