همزمان با شدت گرفتن اعتراضات مردمی علیه دولت اردن، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی تلفنی با «عبدالله دوم» شاه اردن گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۱۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 04 June 2018

به گزارش تابناک : دفتر پادشاهی اردن امروز دوشنبه بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که عبدالله دوم، یکشنبه‌شب تماس تلفنی از محمد بن زاید آل نهیان ولی‌عهد ابوظبی دریافت کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی روابط دو کشور و تمایل دوجانبه برای تقویت این روابط به گونه‌ای که منافع مشترک دو کشور و دولت محقق شود، مورد بررسی قرار دادند.

این تماس تلفنی همزمان با اعتراض‌های مردمی در اردن و در پنجمین شب متوالی تظاهرات‌ها انجام شد. روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت در مطلبی فاش کرد که عربستان،‌ اردن، مصر، اسرائیل و آمریکا در ایجاد اعتراض‌های گسترده در اردن دست دارند (جزئیات بیشتر).

پیش از این «مطر الشامسی» سفیر امارات در اردن نیز بر عمق روابط دو کشور تأکید کرد و گفت که حجم سرمایه‌گذاری اردن در امارات به حدود ۱۶ میلیارد دلار می‌رسد و ابوظبی به توسعه شراکت و سرمایه‌گذاری‌های جدید تمایل دارد.

وی همچنین ایفای نقش اردنی‌ها در توسعه آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و تکنولوژی امارات را ستود.

کارشناسان معتقدند که یکی از علل نابسامانی اوضاع اقتصادی اردن، عدم حمایت مالی عربستان و امارات از اردن به دلیل مواضع این کشور در خصوص یمن، سوریه و قضیه فلسطین است.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار