۱۶ هزار هکتار از اراضی فارس به کاشت پنبه اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۱۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 02 June 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کاشت پنبه از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد و بیشترین محصول پنبه استان در شهرستان‌های لارستان، داراب، زرین دشت، فسا و استهبان تولید می‌شود.
احمد دهقان افزود: در صورت مساعد بودن شرایط از این سطح بیش از ۵۶ هزار تن پنبه برداشت خواهد شد.
وی افزود: در سال زراعی جاری از ارقام مختلف پنبه و ارقام زودرس تولید داخلی اعم از خرداد، گلستان، ساجدی و ارمغان استفاده شده است.
دهقان بیان کرد: همچنین استفاده از ارقام وارداتی زودرس از کشور ترکیه و عمان سبب شده است بیشترین گستردگی در توزیع بذر برچسب دار نسبت به سنوات گذشته را شاهد باشیم.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال با توجه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، کاشت ارقام زودرس پنبه با صرفه جویی ۲ هزار متر مکعب در هر هکتار در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در کاشت پنبه با استفاده از روش بدون خاک ورزی، به کارگیری روش‌های آبیاری نوین و استفاده از ارقام زودرس تا ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.
دهقان افزود: با هدف کاهش هزینه‌ها و ضایعات و توسعه کشت این محصول راهبردی سه دستگاه کمباین مخصوص برداشت پنبه به ناوگان مکانیزاسیون استان پیوسته و امیدواریم سه دستگاه دیگر هم به این استان تخصیص یابد.
پنبه به سبب اهمیت و نقش مؤثر در اقتصاد کشور‌ها به طلای سفید معروف است و استان فارس به دلیل حاصل خیزی خاک و آب وهوای مساعد مقام نخست عملکرد در واحد سطح پنبه " و رتبه دوم سطح زیر کشت پنبه در کشور داراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار