مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح ارتقای توانمندی های زنان روستایی میزان بیکاری این قشر در استان تا پایان پارسال 3.2 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۶۱۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 31 May 2018

به گزارش تابناک : فرشته سلجوقی با بیان این مطلب افزود: طرح ارتقای توانمندی های زنان روستایی با هدف کاهش بیکاری زنان و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی آنان اجرا شده است. اجرای این طرح سال نخست در 50 روستا، سال دوم در 100 روستا و امسال در 100 روستای دیگر اجرایی شده و توانمندسازی زنان 15 تا 35 ساله را دنبال می کند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی دارای بیشترین روستا در بین استانهای کشور است و چرخ اقتصاد روستا به دست پرتوان زنان کارآفرین می چرخد. تقویت مشاغل جوار مزرعه و مشاغل خانوادگی می تواند به اقتصاد روستا کمک شایانی کند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در طرح ارتقای توانمندی زنان روستایی دستگاههای اجرایی متولی دایره انجام اقدامات و اختصاص امکانات خود را در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و آموزشی به زنان و دختران هدف افزایش می دهند.

وی افزود: این طرح در خراسان رضوی با کمک 17 دستگاه اجرایی همکار به اجرا درآمده و اقدامات این دستگاهها توسط مجمع مشورتی زنان شهرستانها و فرمانداران قابل اندازه گیری و نظارت است.

سلجوقی ادامه داد: در چارچوب طرح ارتقای توانمندی زنان روستایی تلاش شده در مساله اشتغال به بازارشناسی، بازاریابی، بازارسازی توسط زنان که مغفول واقع شده کمک شود و این مهم از طریق در کنار هم قرار دادن دستگاههای اجرایی متولی برای همسو کردن اقدامات و امکانات در حوزه زنان انجام گرفته است.

خراسان رضوی 28 شهرستان، 70 بخش و 2 هزار و 540 روستا دارد. براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت زنان روستایی این استان 850 هزار نفر است.

 

 

 

منبع : برنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار