محققان دانشگاه پلیموث با بررسی دقیق تکنیک‌های بازیافت تراشه‌های الکترونیک و تبدیل آنها به سایر فراورده‌های پلاستیکی دریافتند که با این روش مواد شیمیایی خطرناک مثل برم و آنتیموان وارد محیط زندگی انسان می‌شوند.
کد خبر: ۶۱۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 31 May 2018

به گزارش تابناک رضوی، در این مطالعه برای اولین‌بار مشخص شد که چگونه در روند بازیافت تجهیزات الکترونیک عناصر خطرناک وارد چرخه غذایی روزمره انسان می‌شوند.

یکی از مهمترین دلایل شناخته شده برای توضیح چگونگی گسترش عناصر سمی در چرخه غذایی انسان، تبدیل پسماند یا مواد غیرقابل بازیافت الکترونیک به پلاستیک سیاه است.

به گفته کارشناسان، موادی همچون ترکیبات ضدآتش و رنگ‌های مقاوم در طول چرخه بازیافت قطعات الکترونیک همچون لپ‌تاپ و تجهیزات پخش موسیقی باقی‌ می‌مانند و با عبور از یک چرخه ساده به شکل خطرناک‌تری دوباره به چرخه زندگی انسان باز می‌گردند.

محققان با بررسی میزان انتشار عنصر خطرناک برم در طول چرخه بازیافت تجهیزات الکترونیک، متوجه شدند که متاسفانه تجهیزات بازیافت مورد استفاده هرگز برای جداسازی این مواد طراحی نشده‌اند.

پژوهشگران همچنین هشدار دادند که هرگز از تجهیزات سرگرمی و اسباب‌‎بازی‌های بازیافتی برای کودکان استفاده نکنید، چرا که پلاستیک بازیافتی شامل مقدار خطرناکی از مواد سمی و سرطان‌زا است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار