مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در گفتگو با تابناک مطرح کرد؛
سید عمران تقوی در گفتگو با خبرنگار تابناک با بیان اینکه فضای ذخیره سازی گندم شهرستان برای سال جاری 15000 تن است، اظهار داشت: به منظور تسریع در عملیات برداشت زمین های زراعتی شهرستان در حال حاضر تعداد 65 دستگاه کمباین که اکثر قریب به اتفاق آنها از استان فارس است، در کنار تعداد 23 دستگاه کمباین داخلی در حال انجام عملیات فعالیت است.
کد خبر: ۶۱۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 29 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، سید عمران تقوی در گفتگو با خبرنگار تابناک با بیان اینکه فضای ذخیره سازی گندم شهرستان برای سال جاری 15000 تن است، اظهار داشت: به منظور تسریع در عملیات برداشت زمین های زراعتی شهرستان در حال حاضر تعداد 65 دستگاه کمباین که اکثر قریب به اتفاق آنها از استان فارس است، در کنار تعداد 23 دستگاه کمباین داخلی در حال انجام عملیات فعالیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در خصوص کیفیت گندم دیم امسال ابراز داشت: به دلیل خشکسالی و تعداد بارش های کم سال جاری، دانه های گندم لاغر شده و دارای ساقه، کاه، کلش و علفهای هرز است، البته کیفیت دانه های گندم های آبی به مراتب بهتر از دانه های گندم های دیم است.

وی در خصوص خرید گندم مازاد گفت: تاکنون بیش از 7 هزار تن گندم مازاد با همکاری شرکت غله از کشاورزان خریداری شده است و با توجه به نظرات کارشناسی پیش بینی می شود که این میزان تا پایان فصل برداشت به 10 هزار تن نیز برسد.

تفوی بیان کرد: به دلیل اینکه در حوزه غربی شهرستان میزان بارش ها کمتر بوده است پس بیشترین عملکرد مربوط به حوزه شرقی و شمالی دهدشت از جمله صحرای کلاچو، دستگرد، کوشک، ضرغام آباد، کلایه و راک بوده است.

این مسئول در ادامه افزود: حدود 45000 هکتار از اراضی شهرستان زراعی است که از از این میزان حدود 28500 هکتار گندم دیم، 2500 هکتار گندم آبی، 13000هکتار جو دیم، 150 هکتار جو آبی و 200هکتار کلزا به کشت محصولات اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به کاهش میزان برداشت گندم در مقایسه با سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته در چنین روزی در استان حدود 75000 هزار تن گندم خرید داشتیم در حالی که امسال تاکنون کمتر از 25000 هزار تن خرید داشتیم و از این میزان حدود 27/ درصد مربوط به شهرستان کهگیلویه است.

تقوی در پایان صحبت های خود گفت: قیمت گندم دوروم هر کیلو 1330 و گندم معمولی 1300 تومان است و تاکنون میزان 7100 تن خرید داشتیم.

خبرنگار سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار