امام جمعه مشهد:
امام جمعه مشهد گفت: منافقین از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز هیچ موفقیتی در فعالیت های خود نداشته اند.
کد خبر: ۶۱۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 29 May 2018

به گزارش تابناک رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر سه شنبه در سلسله جلسات تفسیر سوره مبارکه «فتح»که در مهدیه مشهد برگزار شد اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم رحمت الهی همه چیز را فراگرفته است مگر چیزی که مورد غضب الهی قرار گیرد.

وی افزود:نعمت های خدا برای منافقان به صورت نقمت در می آید به گونه ای که از آنچه برای دیگران نعمت به حساب می آید، گریزان می شوند. شرایط برای منافقان و مشرکان به گونه ای می شود که برای نمونه آرزو می کنند کاش ثروت نداشتند و یا از فلان جایگاه برخوردار نبودند.

امام جمعه مشهد گفت: کسی که مورد غضب خدا قرار گرفته باشد، مورد لعن قرار می گیرد. از همین روست که گفته می شود تا دشمنیِ کسی با خدا برای شما ثابت نشده، او را لعنت نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد:در هشت سال دفاع مقدس منافقان با صدام همکاری کرده و آزادگان ما را شکنجه کردند اما از همان روز اول تا امروز همواره بد آورده اند و یک نقطه پیشرفت در مسیر آن ها به وجود نیامده است.

وی تاکید کرد: منافقین با شگردهای شیطانی افراد را پیرامون خود نگاه می داشتند و وقتی در مضیقه قرار می گرفتند، آن ها را به قتل می رساندند؛ از طرف دیگر تمام دخترانی که به عنوان حرکت انقلابی و هیجان دینی جذب منافقین شده بودند، درگیر در مفاسدی شدند که شرمناک است. با وجود تمام این فعالیت باز هم منافقین موفقیتی به دست نیاوردند و لذا مصداق عبارت «علیهم دائره السوء» شدند.

علم الهدی بیان کرد: این عبارت نشان می دهد که عذاب منافقان و مشرکان از همین دنیا آغاز می شود. اولین منافقی که در جامعه اسلامی پیدا شد، عبدالله بن ابی بود که انواع و اقسام توطئه ها را علیه پیامبر(ص) برنامه ریزی می کرد اما همزمان اظهار مسلمانی داشت. این شخص جز مصیبت در زندگی ندید و جریان زندگی شخصی او نیز یک جریان نکبت بار بود.

امام جمعه مشهد گفت: در جریان صلح حدیبیه سرآغاز جریان نفاق به صورت جمعی بود که پس از فتح مکه توسعه پیدا کرد؛ چرا که بسیاری از کسانی که مجبور شدند مسلمان شوند، اسلام را نپذیرفته بودند.

وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان و شب قدر جزو این نفحاتی است که انسان را از جاده جهنم نجات دهد. منافقان از این روزنه ها بهره مند نیستند چرا که گردش گاه آن ها در همان جهنم قرار داده شده است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار