رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در راستای پیاده شدن نظام ارجاع، سطح کیفی طرح تحول بهداشت ارتقاء یافت و برای یک میلیون و 200 هزار نفر پرونده سلامت تشکیل خواهد شد که حدود 900 هزار پرونده تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۱۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۸ 29 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان استان قم در شان این استان نیست اظهار کرد: اگرچه کارهای زیادی صورت گرفته اما از نظر زیرساختی هنوز به وضعیت مطلوب دست پیدا نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های قم با حدود هزار و 500 تخت فعال بوده‌ است گفت: تمام این تخت‌ها قبل از طرح تحول فرسوده بود و مدرن‌ترین بیمارستان، شهید بهشتی بود که بیش از 30 سال قدمت داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به وجود هزار و 600 تخت بیمارستانی دولتی در شهر افزود: از 90 سال قبل تا هفت سال قبل تخت‌های بیمارستانی حدود 700 تخت بود که در این سال‌ها بیش از 800 تخت به تخت‌های استان افزوده شده است.

وی به افتتاح بیمارستان مدرن فرقانی اشاره کرد و گفت: حدود 17 سال این بیمارستان رها شده بود و به برکت توجه دولت به این استان توجه ویژه صورت گرفت و این بیمارستان آماده افتتاح شد و به دنبال آن بیمارستان مدرن شهدا نیز در اختیار مردم قرار گرفت.

ایرانی‌خواه به وضعیت بیمارستان 220 تخت‌خوابی امیرالمومنین اشاره کرد و افزود: بیمارستان‌های دیگری نیز در شهر در حال احداث است.

وی به اجرای طرح تحول بهداشت در راستای طرح تحول سلامت گفت: قم جزو معدود استان‌هایی بود که طرح تحول بهداشت در سطح شهر صورت گرفت؛ در راستای پیاده شدن نظام ارجاع، سطح کیفی طرح ارتقاء یافت و برای یک میلیون و 200 هزار نفر پرونده سلامت تشکیل خواهد شد که حدود 900 هزار پرونده تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه 40 مرکز و پایگاه سلامت به 160 مرکز و پایگاه افزایش یافته است افزود: در 40 مرکز پزشک حضور داشته و در باقی مراکز خدمات بهداشتی، روانی، پرستاری و تغذیه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش تحول بی‌نظیری صورت گرفته است اظهار کرد: هنوز با این وجود شرایطی داریم که متناسب با سطح علمی شهر قم نیست؛ دانشکده پزشکی قم در یک خانه قدیمی قرار داشت که به برکت طرح تحول مرکز فاخری در پردیس دانشگاهی دانشگاه آماده شد و خوابگاهی با 900 نفر ظرفیت آماده شد.

ایرانی‌خواه گفت: توسعه زیرساخت آموزش اولویت‌دارترین حوزه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ در حوزه بیمارستان‌سازی در کوتاه مدت با توجه به طرح‌های فعلی نیاز به افزایش نداریم؛ 800 تخت مدرن در شهر قم وجود دارد و با توجه به بیمارستان‌های بخش خصوصی تا سال 1404 حدود 2.5 نفر یک تخت بیمارستانی خواهیم داشت که با استاندارد کشور هم‌خوانی دارد.

وی ادامه داد: اولویت خود را در حوزه آموزش قرار داریم و سعی داریم در فرصتی که داریم در این بخش اقدامات قابل توجه انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به وضعیت بیمارستان الزهرا گفت: این بیمارستان بسیار فرسوده است که از ابتدا نیز دارای ویژگی بیمارستانی نبوده است؛ اواخر دهه 60 بیمارستان توسط خیر در اختیار قرار گرفته که نه ساختار بیمارستان را داشته و نه امکانات مطلوبی داشته است.

وی بیان کرد: این بیمارستان از استانداردها فاصله زیادی داشته و وضعیت به خیر اطلاع‌رسانی شد؛ بیمارستان به هیچ وجه قابل بازسازی نیست و تصمیم بر این شد که بیمارستان به بیمارستان شهدا منتقل شود. البته با توجه به اینکه مساحت بیمارستان در حد استاندارد نبود عنوان شد که در صورتی که زمین‌های اطراف آن خریداری شود حمایت صورت گرفته تا بیمارستان جایگزین احداث شود.

ایرانی‌خواه تصریح کرد: آقای امیرآبادی نماینده مردم در مجلس عنوان کرده که بنیاد برکت آمادگی دارد به پروژه ورود کرده و در آنجا بیمارستان احداث کند که همچنان پیگیری برای این برنامه ادامه دارد.

وی با تقدیر از خدمات دکتر سقائیان‌نژاد در شهرداری قم اظهار کرد: قمی‌ها باید قدر بدانند چرا که در سال‌های اخیر شاهد تحولی شگرفی در شهر قم هستیم؛ شهرداری همکاری‌های خوبی نیز با دانشگاه علوم پزشکی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به مشکل زمین‌های ناصردیوان گفت: از سال 80 دانشگاه درگیر بحث این زمین‌ها بوده است؛ به ما فشار آورده‌اند که این بوستان که امروز در اختیار مردم است باید از شهرداری مجددا تحویل گرفته شود و دانشگاه نمی‌خواهد این امکان از مردم سلب شود اما باید مشکل دانشگاه نیز به شکلی حل شود.

وی اضافه کرد: ما پیشنهاد داریم که ما به ازای این زمین‌ها به دانشگاه پرداخت شود تا دانشگاه بتواند فضای آموزشی خود را در پردیس دانشگاهی توسعه دهد.

ایرانی‌خواه با اشاره به تناقض‌هایی که در خصوص زمین‌های با کاربری بهداشتی در شهر وجود دارد اظهار کرد: اراضی با کاربری بهداشتی باید به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده و بحث مراکز خصوصی با دانشگاه هم‌پوشانی پیدا نکند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار