مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بافت تاریخی هشت روستای این استان امسال احیا، بازسازی و حفاظت می شود.
کد خبر: ۶۱۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 23 May 2018

به گزارش تابناک : ابوالفضل مکرمی فر روز چهارشنبه افزود: 61 روستای تاریخی در سطح خراسان رضوی شناسایی شده اند که 19 روستا از این تعداد ابلاغ سازمان مرکزی را برای احیا و بازسازی را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: از مجموع روستاهای تاریخی ابلاغ شده هشت روستا امسال انتخاب شده اند که تلاش می شود با احیا بافت قدیمی آنها هویت تاریخی و ارزشمند این روستاها مورد حفاظت قرار گیرد و ماندگار شود.
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: این روستاها بعد از احیا و بازسازی به عنوان روستای هدف گردشگری قرار می گیرند و با توجه به تمایل و گرایش فراوان گردشگران به حضور در بافتهای تاریخی شاهد رونق صنعت گردشگری روستاهای مذکور خواهیم بود.
وی افزود: کار مطالعاتی در این روستاها آغاز شده و به زودی حفاظت، احیا و مرمت آنها انجام و نام این روستاها با آغاز عملیات احیا و مرمت اعلام می شود.
مکرمی فر ادامه داد: نحوه مرمت و هرگونه دستکاری در معماری روستاها باید مطابق با نقشه و معاری اصلی باشد.
وی مهمترین آثار موجود در بافت تاریخی روستاها را خانه های تاریخی ذکر و بیان کرد: خانه های تاریخی زنجیره های به هم پیوسته و تشکیل دهنده محله ها هستند و در کنار سایر عناصر فعال در محلات قدیمی از جمله مغازه و حمام زنجیره ای از فرهنگ و هویت مردم را نشان می دهند. 
خراسان رضوی دارای هزار و 508 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار