تابناک / به نظر می رسد استقبال گسترده سرمایه گذاران از فراخوان شهرداری رشت بی تاثیر از تسویه بدهی های گسترده به جا مانده از قبل نیست.
کد خبر: ۶۰۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳ 22 May 2018

تابناک / به نظر می رسد استقبال گسترده سرمایه گذاران از فراخوان شهرداری رشت بی تاثیر از تسویه بدهی های گسترده به جا مانده از قبل نیست.

شهرداری رشت در روزهای اخیر با پرداخت قسمتی از بدهی های به جا مانده از گذشته، موفق به جلب اعتماد دوباره سرمایه گذاران شده است و حالا 108 سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در 17 پروژه اعلام آمادگی کرده اند.

محدودیت منابع درآمدی مدت هاست به قصه ای تکراری برای شهرداری ها تبدیل شده است. نبود منابع درآمدی پایدار در کنار محکومیت های مالی چشمگیر هم در تشدید این مشکل نقش مستقیم داشته و معمولا چرخ توسعه عمرانی شهرداری را پنچر می کنند. با این حال شهرداری شهرهای بزرگی همچون تهران، مشهد و اصفهان چاره کار را در جذب سرمایه گذار برای پروژه های عمرانی جستجو کرده اند و البته از ظاهر این کلان شهرها هم به راحتی می توان دریافت که در این راه موفق بوده اند. الگویی که هم اکنون شهرداری رشت هم به دنبال اجرای آن است.

شهرداری رشت اخیرا با تعریف 17 پروژه عمرانی، فراخوان جذب سرمایه گذار را برای این پروژه ها صادر کرد. فراخوانی که با استقبال چشمگیر سرمایه گذاران همراه بود. لیست زیر این پروژه ها و تعداد سرمایه گذاران داوطلب برای سرمایه گذاری در هر یک از آن ها را نشان می دهد.

پروژه های سرمایه گذاری شهرداری رشت

در همین راستا، دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین با بیان اینکه چابک سازی فرآیند سرمایه گذاری با هدف شناسایی پتانسیل های موجود در شهر در حال اجراست، گفت: ایجاد بانک های اطلاعاتی از املاکی که قابلیت سرمایه گذاری دارند در دستور کار قرار گرفته و در این مورد با مالکان آن ها هم تعاملاتی صورت گرفته است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه فرآیند سرمایه گذاری در شهرداری رشت از همیشه آسانتر است، افزود: در فراخوان های شناسایی و جذب سرمایه گذار تا کنون 108 سرمایه گذار در بخش های مختلف آمادگی خود را اعلام کرده اند.

نصرتی تصریح کرد: جلسات مهمی در زمینه احداث تله کابین، پاک سازی رودخانه ها و همچنین استفاده از ظرفیت های تالاب عینک برگزار شد که به علت عدم تولی گری بعضی از این موارد با شهرداری، رایزنی ها برای ایجاد هماهنگی با نهادهای دیگر صورت گرفته است.

به نظر می رسد استقبال گسترده سرمایه گذاران از فراخوان شهرداری رشت بی تاثیر از تسویه بدهی های گسترده به جا مانده از قبل نیست. شهرداری رشت در روزهای اخیر با پرداخت قسمتی از بدهی های به جا مانده از گذشته، موفق به جلب اعتماد دوباره سرمایه گذاران شده است و حالا 108 سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در 17 پروژه اعلام آمادگی کرده اند.

دوران پسابدهی شهرداری رشت آغاز شده و اعتماد دوباره سرمایه گذاران به بازگشت سرمایه هایشان، چرخ های توسعه عمرانی را به حرکت درآورده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار