جمعی از نمایندگان مجلس خواستار شدند؛
تعدادی از نمایندگان خراسانی از رییس مجلس خواستند برای آخرین بار از وزرای دادگستری و کشور دعوت به عمل آورد تا موضوع پدیده و میزان را با حضور نمایندگان رسیدگی کنند.
کد خبر: ۶۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 12 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، امروز تعدادی از نمایندگان استان‌های خراسان به همراه چند نماینده دیگر با امضا نامه ای خواستار حضور وزیر کشور و دادگستری در مجلس و ارائه توضیح درباره پدیده و میزان شدند.

موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای لاریجانی این نامه را به آقای ابوترابی ارجاع دادند و در زیر نامه نوشتند مطابق مذاکره حضوری با آقای اژه ای و وزیر کشور و... جلسه بگذارید تا موضوع حل شود.

وی متن نامه را بدین شرح عنوان کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر لاریجانی مدیریت محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

به استحضار می رساند، مدتی است استان های خراسان و به نوعی کل کشور تحت تاثیر مشکل شرکت پدیده شاندیز و موسسه مالی و اعتباری میزان قرار گرفته است و سهامداران و سپرده گذاران به طور مکرر با نمایندگان تماس گرفته و اظهار نارضایتی نموده و حدودا 7 هزار نفر در پدیده و هزارو 500 نفر در میزان بی کار شده اند. علیرغم تذکر و سوال از وزرا و مکاتبات با رییس جمهور و قوه قضاییه، مشکل مرتفع نشده است.

بنا داریم دو نفر از وزرا (وزیر کشور و دادگستری) را استیضاح نماییم. لذا خواهشمند است برای آخرین بار از وزرای دادگستری و کشور دعوت به عمل آورید تا موضوع را با حضور نمایندگان رسیدگی و انشا الله راهکار مناسبی اتخاذ گردد.

حضور وزرای محترم دادگستری، کشور، اقتصاد، دادستان کل کشور و یا معاون دادستان و یا معاون رییس قوه قضاییه و رییس بانک مرکزی ضروری است.

البته تصمیم داریم برای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و دادگستری خراسان رضوی را در صورت عدم حل مشکل اقدام نماییم.

***

همچنین جمعی از نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ،دادستان کل کشور نسبت به حل مشکلات شرکت سرمایه گذاری پدیده و موسسه اعتباری میزان تاکید کردند:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی دادستان محترم کل کشور
سلام علیکم

با آرزوی قبولی طاعات و انشا ا... درک لیله القدر و بهره گیری از فیوضات این ماه پر فیض و رحمت و مغفرت ، همانطور که مستحضرید از نیمه دوم سال گذشته تابحال برخورد با دو جریان بسیار مهم و فراگیر یعنی شرکت سرمایه گذاری پدیده و موسسه اعتباری میزان صدها هزار خانوار و بلکه چندین میلیون نفر را درگیر خود نموده است.

صرفنظر از اینکه ده ها هزار شغل مستقیم و چندین برابر آن در مشاغل تولیدی و صنعتی و خدماتی از بین رفته و خیل عظیمی از نیروی کار بیکار شده اند و خانواده های آنها در این مدت نسبتا طولانی به مشقت افتاده اند که تولید یک شغل در این وضعیت مصداق جهاد اقتصادی می تواند باشد.

هزاران پیامک و تماس و مراجعه ای که در هر روز از جانب موکلین به ما می رسد گویای شدت گرفتاری ها و مشکلات  و دغدغه هایی است که این قشر عظیم مردم را درگیر کرده که حتی برخی افراد به استیصال و بدبختی افتاده اند و متاسفانه برخوردهای صورت گرفته از جانب مسئولین هم این اوضاع را پیچیده تر و نگرانی های مردم را بیشتر کرده است و سرجنع مشاهده می شود همه اقدامات انجام شده و برخوردهای صورت گرفته بدبینی مردم را زیادتر کرده است.

بدین وسیله خواستیم از حضرتعالی که نگاه مثبت و سازنده و موثری دارید حسب وظیفه قانونی خود تقاضا کنیم که برای برون رفت از این وضعیت و احتمالا حل این مشکلات و به نتیجه رسیدن آنها دستور فرمائید کلیه فعالیت های این دو بنگاه بزرگ اقتصادی به روال قبل به دست خود مدیران و دست اندرکاران این دو مجموعه و یا هر کدام از آنها که بنا کننده و توسعه دهنده و سازنده آن بوده اند وموقتا به مدت یک سال به شرط اینکه در قبال تعهدات لازم و همکاری و حمایت و نظارت دستگاه های ذیربط تمامی مشکلات و تخلفات احتمالی را بر طرف کنند و تمامی مدارک و ضوابط قانونی را کسب کنند و این حرکت عظیم را در بستر قانونی قرار دهند سپرده شود بدین طریق هم مشکلات برطرف می شود هم مردم آرام می شوند ، هم اعتماد سرمایه گذاران به سرمایه گذاری و تولید و اشتغال و کار آفرینی جذب می گردد هم این فعالیت ها در ریل قانونی حرکت خودش را به شرط موفقیت با تکیه بر توانمندیهای بخش خصوصی ادامه خواهد داد.

با تشکر
محمدرضا محسنی ثانی و جمعی از مجمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی
برچسب ها: دادگستری ، کشور ، پدیده ، میزان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
با سلام وعرض تشکر خدمت شما نمایندگان ملت که به فکر مردم هستید .با آرزوی توفیق روز افزون شما .
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
خدا تمام‌کسانی رو که این مشکلو میخوان حل کنند خیر بده.
خیلیا درگیرن،لطفا کاری کنید که سهامدارای پدیده زود به ارامش برسن.هرچند ما در کنار پدیده هستیم همیشه ...
...
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
خدا تمام‌کسانی رو که این مشکلو میخوان حل کنند خیر بده.
خیلیا درگیرن،لطفا کاری کنید که سهامدارای پدیده زود به ارامش برسن.هرچند ما در کنار پدیده هستیم همیشه ...
.
همگی دوستان هم به کمیسیون اصل نود شکایت کنند در مورد پرونده ی پدیده بلکه زودتر به نتیجه برسیم.
یا علی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
این مصیبت با اقدام نسنجیده و حتی متاثر از عدم درایت ... پدید آمد که باید در برابر خدا پاسخگوی مصایبی باشد که برای سپرده گذاران میزان پیش آمد خدا از تقصیرات وی نگذرد
ناشناس
|
Portugal
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
لطفا گزارشی از نتیجه این جلسه رو ارائه کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار