معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد از کاهش 20 درصدی پرونده‌های مرتبط با دعاوی خانوادگی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 21 May 2018

محمدحسین رحیمی‌زاده صبح امروز در دیدار جمعی از فعالین ازدواج دانشجویی استان یزد بابیان اینکه امروزه همگان به نقش مهم آموزش در امر ازدواج پی برده‌اند، گفت: امروزه بخش قابل‌توجهی از طلاق‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد در سایه عدم آموزش‌های مهم و کاربردی برای زوجین است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در دستور کار دارد، دخالت در فرآیند طلاق است؛ به صورتی که زوجینی که قصد ثبت درخواست طلاق دارند، ابتدا باید در کارگاه‌های مشاوره‌ای این معاونت شرکت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد ادامه داد: همین فرآیند مداخله در طلاق نتایج ملموسی را به همراه داشته است که نشان می‌دهد که با کار مشاوره‌ای می‌توان از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق در جامعه جلوگیری کرد.

رحیمی‌زاده تأکید کرد: به دلیل اقدامات انجام‌شده در این زمینه خوشبختانه در سال 96، پرونده‌های مرتبط با دعاوی خانوادگی در یزد 20 درصد کاهش داشته است. درزمینهٔ طلاق نیز درمجموع اقدامات انجام‌شده رشد طلاق در استان یزد کاهش قابل قبولی داشته و موردتوجه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز قرارگرفته است.

این مقام قضایی تصریح کرد: باید به فعالیت‌ها درزمینهٔ کاهش طلاق در کشور و استان یزد ادامه دهیم و در این مسیر همه دستگاه‌ها و مسئولین باید آستین‌ها را بالا زده و از روی دغدغه‌مندی اقدامات عملی را در دستور کار خود قرار دهند. مقابله با آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است؛ چراکه این آسیب‌ها با بسیاری از آسیب‌های دیگر مرتبط‌اند و می‌توانند سلامت اجتماعی افراد و جامعه را مورد تهدید قرار دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: درزمینهٔ آموزش‌های مرتبط با ازدواج ضمن تقویت برنامه‌های کنونی باید تلاش کرد که این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی را یک حلقه جلوتر برد و در دانشگاه‌ها افراد قبل از آنکه بخواهند وارد پروسه ازدواج شوند، با مهارت‌ها و آموزش‌های لازم در این حوزه آشنا شوند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد ادامه داد: بدون شک توجه به موضوع آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی می‌تواند تأثیر بالایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق و دعاوی خانوادگی داشته باشد که در این زمینه باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد این برنامه‌ها سود جست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار