سدان پرچم‌دار آئودی A8 سال پیش در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شد و هم‌اکنون می‌توانیم قیمت و مشخصات آن را بدانیم. A8 2019 از پاییز سال جاری در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ 19 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، جدیدترین پرچم‌دار ارباب حلقه‌ها قیمت پایه 83800 دلاری دارد که البته این مبلغ شامل هزینه‌های تحویل نیست.

بدین ترتیب قیمت نسل جدید این خودرو نسبت به قیمت 82500 دلاری مدل سال 2018 افزایش نسبتاً مناسب 1300 دلاری را نشان می‌دهد.

علیرغم این افزایش ناچیز قیمت، A8 2019 دارای تجهیزات بسیاری است زیرا نسخه پایه این خودرو ظاهراً با سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر، پوشش چرم و صندلی‌های جلوی برقی با تنظیم در 18 جهت سود می‌برد.

رانندگان همچنین سه صفحه‌نمایش شامل پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی، سیستم اطلاعات سرگرمی 10.3 اینچی و صفحه‌نمایش 8.6 اینچی در بخش پایینی را خواهند دید که این آخری برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و صندلی‌ها بکار می‌رود.

آئودی با اعلام اینکه A8 اولین محصول تولیدی با سیستم خودران سطح 3 است قمار بزرگی روی آن کرد اما این ویژگی اکنون در دسترس نیست.

سیستم ترافیک جم پایلوت نیز به خاطر مشکلات زیرساختی و مصرف‌کننده‌ها و همچنین برخی مشکلات قانونی در آمریکا عرضه نخواهد شد. علیرغم اینکه سیستم خودران سطح 3 موجود نیست اما A8 دارای سیستم سطح 2 شامل کروز کنترل تطبیقی خواهد بود.

این سدان لوکس در زمان عرضه تنها با پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربو با قدرت 335 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتون متر در دسترس خواهد بود.

این پیشرانه به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو متصل بوده و البته دارای دیفرانسیل مرکزی با قفل خودکار می‌باشد.

به گزارش جام جم آنلاین از پدال، این پیشرانه باعث می‌شود A8 نسخه اروپا در 5.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت 250 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

خریدارانی که به دنبال نسخه‌ای قوی‌تر هستند ظاهراً باید تا تابستان سال 2019 صبر کنند. گفته می‌شود مدل 8 سیلندر این خودرو نیز عرضه خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که آیا این مدل همان S8 جدید خواهد بود یا خیر. S8 از پیشرانه 8 سیلندر 8 لیتری 4 لیتری توئین توربو با قدرت حدود 530 اسب بخار استفاده می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار