در آیین تکریم و معارفه مدیر مرکز اسناد کرمان مطرح شد
با حضور اشرف بروجردی رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، معصومه رفیع‌پور به عنوان مدیر جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق کشور - کرمان معرفی شد.
کد خبر: ۶۰۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳ 16 May 2018

عصر امروز آیین تکریم و معارفه مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق کشور – کرمان برگزار شد، مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق کشور با مرکزیت کرمان در فروردین ماه 1372 افتتاح شد و استان‌های کرمان و هرمزگان را زیرپوشش دارد.

حدود پنج ماه قبل بود که حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی مدیر سابق مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق کشور – کرمان با حکمی از سوی علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان به عنوان مدیرکل حوزه استاندار معرفی شد.

بنابراین عصر امروز آیینی با حضور اشرف بروجردی رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد تا از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی تقدیر شود و معصومه رفیع‌پور را به عنوان مدیر جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق کشور – کرمان معرفی کنند.

**وجود مجموعه یک‌هزار جلدی کتاب خطی در کتابخانه شخصی

مدیر سابق مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق کشور – کرمان اظهار داشت: معرفی بیشتر و بهتر سازمان اسناد جنوبشرق مهمترین هدف ما بود زیرا با وجود تلاش فعالان فرهنگی اما این سازمان هنوز جایگاه اصلی خود را در دستگاه‌های دولتی پیدا نکرده بود.

حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی از برگزاری جلسات کرمان‌شناخت، انجام پژوهش‌های مختلف و امضای تفاهمنامه با مجموعه‌های گوناگون برای انتشار تاریخ شفاهی به عنوان برخی از فعالیت‌ها در زمان مدیریت خود در سازمان اسناد و کتابخانه جنوبشرق نام برد و ابراز کرد: امروز نام و آوازه سازمان اسناد جنوبشرق زبانزد شده است.

وی ادامه داد: تلاش کردم داشته‌های کمی را افزایش دهیم و مجموعه‌های زیادی را به عنوان هدیه به مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق کشور – کرمان اضافه کردیم.

مدیرکل حوزه استاندار کرمان از شناسایی افرادی خبر داد که دارای مجموعه‌های یک هزار جلدی کتاب خطی در کتابخانه شخصی و یا 30 هزار برگ سند در آرشیو شخصی خود هستند و خاطرنشان کرد: این افراد برای اهدای مجموعه‌های خود به مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق کشور – کرمان آمادگی دارند.

**صدای ما برای بیان جایگاه فرهنگی کرمان به جایی نرسید

همچنین در این آیین محمدعلی گلاب‌زاده رئیس مرکز کرمانشناسی اظهار کرد: قدیمی‌ترین سندی که در کرمان داریم مربوط به چند هزار سال قبل از میلاد مسیح است و کرمان خاستگاه و زادگاه خط است و سال‌ها تلاش کردیم تا این جایگاه را نشان دهیم اما صدای ما به جایی نرسید و در سال‌های اخیر توانستیم ارتباطی با مجامع بزرگ جهان برقرار کنیم.

**با مهمترین برنامه‌های مدیر جدید مرکز اسناد کرمان آشنا شوید

مدیر جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق کشور – کرمان هم در این نشست بیان داشت: وظیفه اصلی سازمان اسناد جمع‌آوری و حفظ اسناد ملی ایران است و نیاز جدی به حمایت همه دستگاه‌ها داریم.

معصومه رفیع‌پور ادامه داد: نیتم خدمت به فرهنگ جمهوری اسلامی است و با انگیزه بالا تمام سعی و تلاش خودم را برای خدمت به نظام به کار می‌گیرم و برنامه‌هایی چون برنامه‌ریزی برای گسترش فناوری‌های نوین، حمایت از پژوهشگران و محققان در حوزه اسناد تاریخی، تلاش برای جمع‌آوری و نگهداری اصولی و جامع اسناد تاریخی و برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح دانش و توانمندی کارکنان مرکز را در نظر دارم.

**فعالیت 313 مدیر زن در استان کرمان

در این آیین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان هم در سخنانی گفت: 313 مدیر زن در استان کرمان داریم و وضعیت مدیران میانی در این خطه نسبت به سایر استان‌ها خوب است.

فاطمه‌السادات حسینی ابراز داشت: بانوان کرمانی در مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی رتبه نخست کشور را دارند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار