دادستان مرکز خراسان رضوی از اعمال قانون و برخورد با واحدهای صنفی متخلف در ماه مبارک رمضان و تشدید نظارت بر آنها خبر داد.
کد خبر: ۶۰۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 16 May 2018

به گزارش تابناک : غلامعلی صادقی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این ماه عزیز که ماه تمرین صبر و عبادت و بندگی خالصانه و پرهیز از انواع معاصی و گناهان می باشد نیازاست که همشهریان و زائرین گرامی توجه به لزوم حفظ حرمت این ماه عظیم و رعایت بیش از پیش حرمت حریم مطهر رضوی (ع) و فراهم نمودن فضایی معنوی و محیطی آکنده از عطر دل انگیز ایمان و به منظور جلوگیری از تظاهر به روزه‌خواری که شرعاً حرام و قانوناً جرم به حساب می‌آید را مدنظر داشته باشند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در زمینه اتخاذ تدابیر لازم و هماهنگی‌های بین دستگاهی گفت: با توجه به جلسات هماهنگی بین دستگاه‌ها، تکالیفی برای نیروی انتظامی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، فرمانداری، اصناف، اتحادیه‌ها، اداره کل فرودگاه‌ها، اداره نظارت بر اماکن عمومی، پلیس امنیت اخلاقی، شهرداری، اتحادیه هتل‌داران، هتل آپارتمان داران، مهمانپذیران و غیره پیش بینی شده و در این راستا نظارت‌های لازم صورت خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: مراجع انتظامی در صورت مشاهده هرگونه روزه‌خواری علنی به عنوان جرم مشهود با موضوع برخورد و در اجرای ضوابط و مقررات قانونی مراتب را به دادگاه اعلام خواهند کرد؛ همچنین در ساعات اولیه شب و مقارن با اقامه نماز و صرف افطار و جلسات مذهبی دعا و قرآن، با تقویت گشت‌های انتظامی زمینه امنیت خاطر بیش از پیش شهروندان و زمینه مقابله با سارقان احتمالی را فراهم خواهند کرد. 

صادقی در پاسخ به چگونگی نحوه فعالیت واحدهای صنفی از جمله رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها و آبمیوه فروشان و ... در ماه رمضان گفت: در زمینه  نحوه فعالیت رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها و آبمیوه‌فروشان، اغذیه‌فروشان و غیره موارد به اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی واگذار شده تا ساعات فعالیت این گونه صنوف را مشخص و ابلاغ کنند که با توجه به حرمت ماه عظیم رمضان و مومنان روزه‌دار حتماً ملاحظات لازم صورت خواهد گرفت و قطعاً در صورت بروز تخلف و نفی مقررات با واحدهای متخلف برخورد می‌شود. 

وی اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به ترافیک سنگین ساعات پایانی روز و در آستانه اذان مغرب و افزایش تصادفات و درگیری‌های متعاقب آن لازم است ضمن حضور فعال در معابر و تقاطع‌ها و روان‌سازی ترافیک، با استفاده از ظرفیت صداوسیما در برنامه‌های مختلف رادیویی تذکرات لازم را به رانندگان اعلام تا شاهد کاهش تصادفات نیز باشیم. 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار