رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه این میراث باید منتقل شود، گفت: باید تلاش کنیم از طریق جذب گردشگر داشته‌ها، هویت و فرهنگ غنی خود را به ملل جهان معرفی و منتقل کنیم.
کد خبر: ۶۰۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 16 May 2018

به گزارش تابناک : علی‌اصغر مونسان  در آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که در آرامگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: ایامی که کشور به لحاظ قدرت و شکوه وضعیت خوبی نداشت حکیم فردوسی در دوره سامانیان توانست با شاهنامه از هویت ملت پاسداری کند.
وی با بیان اینکه این ملت داشته‌های تاریخی بی‌نظیری دارد و دارای تمدن قدیمی است، بیان کرد: ایران در تاریخ نیست بلکه در ریشه‌های تاریخ است و ملت ایران تاریخ‌ساز بوده و در بسیاری از شکل‌گیری تمدن‌های بشری حضور داشتند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: دشمنان این ملت زمانی بر ما تاختند و زمانی آن‌ها را شکست دادیم اما آنچه همیشه باقی مانده، هویت ملت ایران است.
مونسان تشریح کرد: هویت یعنی دین، ملیت و زبان و ملاحظه می‌شود که حکیم فردوسی چه کار بزرگی کرده به صورتی که توحید آغازگر  شاهنامه است، به ملیت ایرانی پرداخته و زبان ایرانی را پاس داشته است.
وی یادآور شد: در طول تاریخ ایرانیان زحمات بسیاری کشیدند تا این هویت حفظ و منتقل شود و خیلی‌ها در این مسیر جان خود را اهدا کردند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: آخرین موضوع در این مورد هشت سال دفاع مقدس بود که برای دفاع از دین، ملت، زبان و هویت کشور رزمندگان جانانه جنگیدند و توانستند از این هویت بزرگ پاسداری کنند.
مونسان تأکید کرد: امید است این ملت با همدلی‌ و اتحاد این ایام سخت کنونی را پشت سر بگذارند و بار دیگر نشان دهند میراث‌داران بزرگی هستند که در تاریخ ریشه دارند.
وی ادامه داد: هر زمانی که ملت مورد هجمه خارجی و سختی قرار گرفته، با وفاق و همدلی بیشتر از آسیب در امان مانده و امروز هم همدل‌تر و همراه‌تر و استوار گام‌های بزرگی برخواهد داشت و این برهه را با سربلندی پشت سر می‌گذارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه این میراث باید منتقل شود، اظهار کرد: این همه داشته تاریخی باید در معرض دید ملل مختلف قرار گیرد بنابراین باید تلاش کنیم از طریق جذب گردشگر داشته‌ها، هویت و فرهنگ غنی خود را به ملل جهان معرفی و منتقل کنیم.
مونسان با بیان اینکه آرامگاه فردوسی باید میزبان میلیون‌ها گردشگر باشد، اظهار کرد:  امسال ۳ میلیارد تومان اعتبار توسط سازمان میراث فرهنگی به این امر اختصاص یافته، همچنین ۴ میلیارد تومان اعتبار ملی برای توسعه این مکان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در مجموع ۱۶ میلیارد تومان بودجه توسط دولت برای این امر در نظر گرفته شده، همچنین توافقنامه‌ای با شهرداری منعقد شده تا این مجموعه مکان مناسبی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی شود.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار