یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه هر اقدام افراطی در واکنش به خروج ترامپ از برجام به نفع آمریکا و به ضرر منافع ملی کشور است، گفت: در این شرایط همه مسئولان کشور از دولت و سایر قوا باید با تدبیر و مدیریت عمل کرده تا با وحدت داخلی، آثار خارج شدن آمریکا از برجام کاهش یابد.
کد خبر: ۶۰۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 13 May 2018

به گزارش تابناک : محسن رهامی با اشاه به اینکه برجام یک توافق بین‌المللی است که به تایید سازمان ملل و شورای امنیت رسیده است، اظهار کرد: این قرارداد دو طرفه نیست که با خروج یک طرف، قرارداد ملغی شود، بنابراین برجام کماکان به لحاظ قانونی پابرجا و قانونی است و سایر طرف‌های قرارداد پایبندی خود را به برجام اعلام کرده‌اند، البته آمریکا عضو بسیار موثری در اجرای برجام بود و حالا با خروج این کشور از برجام، باید تلاش کنیم که تاثیر خروج این کشور از برجام را کاهش دهیم. نظر اروپا حمایت از برجام است و آنها منطق ترامپ را رد کردند؛ حتی دو سوم مردم آمریکا هم مخالف تصمیم اخیر ترامپ هستند.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه ما باید  به دنبال اقداماتی در جهت تایید حقانیت خود باشیم، خاطرنشان کرد: هر اقدام افراطی در داخل کشور به نفع مخالفان برجام و بنابراین در خلاف منافع ملی ماست. دولت، مجلس و سایر مسئولان کشور کمک کنند که از ایران چهره منطقی، قانون‌مند و پایبند به قراردادهای بین‌المللی نشان داده شود. در شرایط فعلی مسئولان کشور با تدبیر،  استفاده از ظرفیت کشورهای حامی برجام  و وحدت و اتحاد داخلی، تلاش کنند تا آثار خارج شدن آمریکا از برجام کاهش یابد.  

رهامی همچنین بیان کرد: حرکت‌های افراطی در داخل کشور چهره ایران را خشونت‌طلب و توهین‌کننده به سایر ملت‌ها نشان داده و به ضرر ملت ماست. اقدام اخیر برخی از نمایندگان مجلس در آتش زدن پرچم آمریکا در واقع توهین به ملت آمریکا محسوب می‌شود و از ایران چهره‌ای برخلاف آداب و نزاکت نشان می‌دهد و به نفع طرفداران ترامپ است. پرچم آمریکا نماد استقلال و هویت این کشور و متعلق به میلیون‌ها آمریکایی بوده و متعلق به شخص ترامپ نیست. من تاکنون ندیدم مسئولان آمریکایی و مخالفان ایران در آمریکا به پرچم ایران توهین کنند حتی از سوی اسرائیلی‌ها هم این مساله را ندیده‌ام. ما باید در کشور به گونه‌ای رفتار کنیم که حامیان بین‌المللی خود را افزایش دهیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به ضرورت پرهیز از مخالفت با دولت به بهانه خروج آمریکا از برجام، تصریح کرد: برجام با همین وضعیت فعلی برای ما فواید زیادی دارد. برجام ارتباطی با دولت روحانی ندارد بلکه برجام نتیجه تصمیم نظام بوده است و بند بند و حتی کلمه به کلمه برجام با مسئولان کشور چک شده و این قرارداد خارج از نظر رهبری و سایر مسئولان پذیرفته نشده است بنابراین کسی هم نباید فکر کند که با مخالفت با برجام به دولت ضربه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نظام با برجام توانست موفقیت‌های بزرگی به دست بیاورد و خطر جنگ و تحریم‌ها را رفع کند، گفت: بدون برجام ایران در شرایط سوریه و لیبی قرار می‌گیرد و احتمال حمله نظامی به ایران زیاد بود اما اکنون همه دنیا می‌گویند که متخلف در برجام شخص ترامپ است نه دولت روحانی و ظریف و البته این اولین بار نیست که آمریکا بدعهدی می‌کند.

رهامی در پایان با بیان اینکه تعدادی از مخالفان روحانی و دولت اعتدال از تحریم‌ها سود می‌بردند، خاطرنشان کرد:‌ با از بین رفتن تحریم‌ها، نقل و انتقالات پولی ایران سامان یافت؛ نفت در قالب قراردادهای قانونی فروخته می‌شود و پول آن هم به خزانه باز می‌گردد بنابراین با سر و سامان یافتن وضعیت اقتصادی کشور، این عده از افراد ضرر کردند. اکنون هم بسیاری از مخالفت‌ها با دولت به خاطر این است که منافع‌ مخالفان دولت به خطر افتاده است. آنها حاضرند کشور آسیب جدی ببیند اما منافع‌شان تامین شود. با کمال تاسف می‌بینیم که این افراد و گروه‌ها با خوشحالی و خنده از اقدام ترامپ استقبال کرده و پرچم امریکا را در مجلس به آتش می‌کشند این در حالی است که نه قرارداد برجام ملغی شده است، نه اروپا از برجام خارج شده و نه دولت شکست خورده است.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار