مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری استان خراسان رضوی در سال ۹۶ حدود ۱۱.۴ بوده که در ردیف دهم نرخ بیکاری پایین در بین استان‌های کشور قرار گرفته و این نرخ نسبت به سال ۹۵ حدود ۱.۸ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۰۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 12 May 2018

به گزارش تابناک : محمد سنجری در خصوص میزان نرخ بیکاری استان خراسان رضوی در سال گذشته اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در سال ۹۶ به میزان ۱۱.۴ بوده است، اما تعداد بیکاران و جزئیات آن برای سال ۹۶ توسط مرکز آمار هنوز منتشر نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری استان در رتبه دهم در میان کمترین نرخ بیکاری‌ در بین استان‌های کشور قرار گرفته، عنوان کرد: نرخ بیکاری استان خراسان رضوی در سال  ۹۶ حدود ۱۱.۴ بوده که در ردیف دهم نرخ بیکاری پایین در بین استان‌های کشور بوده و این نرخ نسبت به سال ۹۵  حدود ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به کمترین و بیشترین نرخ بیکاری استان‌ها در کشور خاطرنشان کرد: کمترین نرخ بیکاری مربوط به استان‌های مرکزی و سمنان با نرخ ۷.۹ و همچنین بیشترین نرخ مربوط به استان کرمانشاه با نرخ ۲۱.۶ است.

سنجری با اشاره به کمترین و بیشترین نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، کمترین نرخ بیکاری مربوط به شهرستان خوشاب با ۳.۵ بوده و همچنین بیشترین مربوط به شهرستان سرخس ۱۹.۱  درصد است.

با اینکه چشم انداز نرخ بیکاری در سال ۹۷ چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری برای کاهش نرخ بیکاری استان در سال ۹۷ به میزان ۱ درصد (یک واحد) پیش‌بینی شده و به عبارت دیگر نرخ بیکاری سال ۹۶ استان که ۱۱.۴ درصد بوده، در پایان سال جاری با یک واحد کاهش بایستی به ۱۰.۴ برسد که به همین منظور پیش بینی و برنامه ریزی شده که ۱۱۰ هزار شغل در استان در سال جاری ایجاد شود.

 

 

منبع : قدس آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار