مدیر پروژه «شب های موسیقی خراسان» با تشریح جزییات برنامه های در نظر گرفته شده این کنسرت از تلاش برای اجرای چند برنامه متفاوت با حضور هنرمندان شناخته شده موسیقی مقامی خراسان سخن گفت.
کد خبر: ۶۰۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 12 May 2018

به گزارش تابناک : علیرضا جلالیان مدیر پروژه «شب های موسیقی خراسان» بیان کرد: قرار است که روز پنجشنبه ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه ویژه برنامه متفاوتی را با حضور سه گروه شناخته شده موسیقی نواحی خراسان در تالار رودکی برگزار کنیم که بر اساس آن گروه های «صبا»، «سیمرغ» و «ژنده پیل» در سه شب متوالی به اجرای آثاری برگرفته از موسیقی مقامی خراسان می پردازند.

وی ادامه داد: این ویژه برنامه در ادامه برنامه «شب های موسیقی خراسان» در اسفند ماه سال ۹۶ است که به دلیل برخی از اتفاقات در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار نشد و ما این بار تصمیم داریم با همکاری معاونت هنری وزارت ارشاد فضایی را فراهم کنیم که علاقه مندان موسیقی نواحی به ویژه موسیقی منطقه خراسان بتوانند از برنامه های ما دیدن کنند. آنچه ما برای این کنسرت ها برای مخاطبان در نظر گرفتیم اجرای آثار هیجان انگیز و با کیفیت است که می تواند رضایت شنوندگان موسیقی را فراهم کند.

مدیر پروژه «شب های موسیقی خراسان» توضیح داد: فضای اجرای زنده آثار مرتبط با موسیقی اقوام ایران در زمینه جذب مخاطب ضعیف بوده و اغلب مخاطبان با جذابیت های این نوع موسیقی آشنایی ندارند همچنین هیچ انگیزه ای برای حمایت از موسیقی اقوام ایران وجود ندارد و در چنین شرایطی قطعا با بحران مخاطب روبه رو می شویم و ماجرا همانی می شود که در پروژه «شب های موسیقی خراسان» سال گذشته اتفاق افتاد.

جلالیان در پایان گفت: ما برای برگزاری این برنامه به هیچ عنوان انگیزه اقتصادی نداریم بلکه تلاش داریم به سهم خود گوشه ای از فعالیت استادان و هنرمندان پرانگیزه موسیقی اقوام ایران را به مخاطبان ارایه دهیم و امیدوارم چنین فعالیت هایی بتواند این بار با استقبال مردم مواجه شود. ما در دوره گذشته فقط موفق به برگزاری مراسم قدردانی استاد عثمان محمد پرست شدیم که دوست داشتیم در کنار این برنامه گروه های دیگر نیز آثار خود را به شهروندان ارایه دهند اما متاسفانه چیزی که انتظار داشتیم نشد ولی این بار امیدواریم قصه غم انگیز دوره گذشته تکرار نشود.  

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار