لژیونر فوتسال کشورمان می‌گوید ناظم‌الشریعه به انواع و اقسام موفقیت‌ها دست یافته و باید قراردادش با تیم ملی تمدید شود.
کد خبر: ۶۰۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 10 May 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ منطقه خراسان، حسین طیبی با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران اظهار کرد: فصل خوبی را پشت سر گذاشتم و اتفاقات خوبی برایم چه در تیم ملی و چه در باشگاه رقم خورد. 
 
طیبی تصریح کرد: خوشحالم که توانستم با تلاش، خود را به خوبی در مسابقاتی که حضور داشتم نشان دهم و علاوه بر این که با تیم ملی توانستم به عنوان آقای گلی آسیا برسم، در لیگ و جام حذفی قزاقستان هم با غیرت، آقای گل قزاقستان شدم. همچنین چهارمین آقای گلی من در سالی که گذشت به مسابقات ارمینکو روسیه برمی‌گردد که در نهایت 6 گل زدم و آقای گل شدم. در آن مسابقات هم غیرت قهرمان شد.
 
ملی‌پوش خراسانی تیم ملی فوتسال کشورمان عنوان کرد: سال پرفشاری را در رده باشگاهی و ملی پشت سر گذاشتم، ولی با این حال خوشحالم که توانستم عملکرد خوبی داشته‌باشم.
 
وی در خصوص احتمال پیوستنش به تیمی در جام باشگاه‌های آسیا افزود: از چند تیم پیشنهاد دارم تا در جام باشگاه‌های آسیا به عنوان یار کمکی حضور پیدا کنم. این مسابقات اوایل مرداد ماه برگزار می‌شود و به بهترین پیشنهاد پاسخ مثبت خواهم‌داد.
 
طیبی خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال استراحتم، با توجه به اینکه قراردادم با تیم غیرت به پایان رسیده، بازیکن آزاد محسوب می‌شوم. در حال حاضر غیرت پیشنهاد تمدید قرارداد داده اما علاوه بر این، چند پیشنهاد دیگر هم از لیگ‌های اروپایی دارم و امیدوارم بهترین انتخاب را برای سال جدید انجام دهم. 
وی در خصوص  زمان بازگشتش به فوتسال مشهد، عنوان کرد: هر چه دارم از مردم مشهد و لطف امام رضا(ع) است، ولی شرایط در حال حاضر به گونه‌ای نیست که بتوانم حتی در لیگ ایران حضور داشته باشم و هدفم بازی در اروپا است. با این حال امیدوارم روزی بتوانیم به فوتسال مشهد کمک کنم.
 
ملی‌پوش خراسانی تیم ملی فوتسال در خصوص رقابت‌‎های ملی در سالی که گذشت، گفت: توانستیم سه قهرمانی در رقابت‌های داخل سالن آسیا، جام ملت‌های آسیا و تورنمنت چهار جانبه‌ای که در شهر اصفهان برگزار شد به دست آوریم که آمار فوق‌العاده‌ای بود. 
 
طیبی افزود: در جام ملت‌ها به گونه‌ای قهرمان شدیم که هیچ‌کس دیگر نتوانست این قهرمانی را زیر سوال ببرد، تمام تیم‌ها را با اقتدار شکست دادیم و قهرمان مسابقات شدیم.
 
وی بیان کرد: تنها تیمی که در برابرش کمی بازی گره خورد، تیم ملی عراق بود که آن را هم به خوبی شکست دادیم. در دوره قبلی برخی می‌گفتند قهرمانی تیم ملی به واسطه قرعه آسانی بوده که با آن روبه‌رو شدیم، ولی امسال تمام تیم‌ها را با اختلاف شکست دادیم و قهرمان شدیم.
 
لژیونر فوتسال ایران در خصوص تمدید قرار داد محمد ناظم الشریعه با تیم ملی فوتسال اظهار کرد: اگر جای مسئولین فدراسیون بودم، قرارداد ناظم‌الشریعه را برای 10 سال دیگر تمدید می‌کردم، در جام جهانی توانستیم به مقام سوم برسیم و در آسیا با اقتدار توانستیم مقام قهرمانی  خود را تکرار کنیم. با چنین نتایجی مگر ممکن است بتوانیم به عملکرد وی نقدی داشته‌باشیم؟
 
وی در خصوص صحبت‌هایی که در خصوص بازگشت وحید شمسایی به تیم ملی فوتسال برای شکستن رکورد فالکائو مطرح بود، عنوان کرد: در این خصوص نمی‌توانم نظر خاصی بدهم و باید مسئولین در این رابطه نظر خود را اعلام کنند. آنچه مسلم است اینکه تیم ملی سرمربی دارد و این ناظم‌الشریعه است که در خصوص افراد دعوت‌شده به تیم ملی نظر نهایی را اعلام می‌کند.
 
طیبی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست اردوها و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در شهرستان‌ها برگزار شود، گفت: دوست دارم تمام بازی‌های تیم ملی در شهرستان‌ برگزار شود، زیرا سالن مملو از تماشاگر می‌شود و همین موضوع سبب می‌شود که انگیزه بازیکنان دو برابر شود.
 
طیبی خاطرنشان کرد: متاسفانه زمانی که در تهران بازی داریم، تبلیغات خوبی انجام نمی‌شود و استقبال کمی را از سوی مردم شاهد هستیم. حضور هوادار انگیزه ما را افزایش می‌دهد و انرژی زیادی می‌گیریم. 
 
وی در خصوص دلیل عدم حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های اروپایی، عنوان کرد: تک‌تک بازیکنان ملی‌پوش فوتسال کشورمان توانایی لژیونر شدن را دارند. بعد از جام جهانی و عملکرد فوق‌العاده‌مان، برای خودم دو پیشنهاد خوب از مگنوس برزیل و غیرت قزاقستان رسید. 
 
ملی‌پوش تیم ملی فوتسال بیان کرد: پیشنهاد تیم مگنوس برزیل را فالکائو با من در میان گذاشت.  این موضوع برای من افتخار بزرگی است، ولی با توجه به اینکه تیم غیرت در لیگ قهرمان اروپا حضور داشت، با مشورتی که با دوستان و کارشناسان فوتسالی داشتم به تیم غیرت قزاقستان ملحق شدم.
 
طیبی ادامه داد: برخی می‌گویند پیشنهاد تیم‌های اروپایی از نظر مالی ضعیف است، شاید تیم‌های هفتم و هشتم اسپانیا پول کمی بدهند، ولی چهار تیم برتر اسپانیا و روسیه قراردادهای خوبی را با بازیکنان می‌بندند. فکر می‌کنم این صحبت‌ها در خصوص رقم پایین قرارداد تیم‌های فوتسال اروپایی ناشی از سونیت، ناآگاهی و البته به قصد تخریب است.
 
وی افزود: در حال حاضر از لحاظ مالی و فنی شرایط خوبی را دارم و بابت سال خوبی که پشت سر گذاشتم خوشحالم.
 
لژیونر فوتسال ایران گفت: زمانی که در ایران بازی‌های خود را انجام می‌دادم بیشترین مبلغ قرار داد را در تاریخ فوتسال ایران از باشگاه‌ها گرفتم که نزدیک به تیم‌های خارجی بود، ولی حضور در لیگ‌های اروپایی شرایط خیلی بهتری برای بازیکنان ایجاد می‌کند.
 
طیبی در خصوص مشکلات مالی باشگاه‌های فوتسال ایرانی تصریح کرد: زمانی که در فولادماهان اصفهان بازی می‌کردم، شرایط خوبی فراهم بود ولی نمی‌دانم چرا این باشگاه دیگر در رشته فوتسال فعالیت نکرد. متاسفانه در سال‌های اخیر هم شاهد کناه‌گیری تیم‌های خصوصی زیادی بودیم. متاسفانه به تازگی شنیدم که تاسیسات دریایی هم دیگر در مسابقات لیگ برتر شرکت نمی‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه لیگ ما حرفه‌ای نیست زیرا پخش مستقیم نداریم.  بعد از آن که سوم جهان شدیم، فکر می‌کردیم شرایط به مراتب بهتر از قبل شود، ولی متاسفانه پخش تلویزیونی به رقابت‌های فوتسال اختصاص نیافت. وقتی پخشی صورت نگیرد، طبیعتا اسپانسر هم دلسرد میشود و فعالیتش را به سوی سایر رشته‌ها می‌برد و این فوتسال است که ضرر می‌کند. 
 
لژیونر فوتسال ایران بیان کرد: قطعا اگر کیفیت لیگ برتر بالا باشد، تاثیر بسزایی در پیشرفت تیم ملی خواهدداشت.
 
طیبی در خصوص قهرمانی تیم مس سونگون در لیگ برتر فوتسال اظهار کرد: مس سونگون یکی از بهترین تیم‌های ایران در سال گذشته بود که با سرمربی‌گری حمید بی‌غم توانست عنوان قهرمانی را کسب کند فکر می‌کنم تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه در این تیم سبب شد در نهایت به آنچه حقشان بود برسند. بی‌‎غم نان قلب پاکش را می‌خورد و او بود که من را از فوتبال به فوتسال آورد.
 
وی با اشاره به تاثیر بالای تیم فوتسال علم و ادب خراسان در پیشرفت فوتسال این استان گفت: هر چه در فوتسال دارم از علم و ادب و مردم مشهد است. وقتی به این تیم پیوستم، 6 7 بازیکن ملی‎پوش در این تیم حضور داشتتند، اما حسین شمس و بی‌غم به من اعتماد کردند و حتی با وجود اینکه 18 سال بیشتر نداشتم، در همان فصل به میدان رفتم.
 
ملی‌پوش تیم ملی فوتسال اظهار کرد: حمید شاندیزی با اینکه در آن دوران بازیکن تیم ملی بود، اما هوای جوانترها را داشت و همواره به ما روحیه می‌داد. همین صحبت‌ها باعث شد در آن فصل شرایط خوبی را داشته باشم. 
 
طیبی افزود: اگر از علم و ادب صحبت کنم باید یک کتاب خاطره را بنویسم زیرا شرایط فوق‌العاده‌ای را در این تیم تجربه کردم و همیشه منتظر بودم که بازی خانگی داشته‌باشیم تا در کنار هواداران خوب این تیم به سالن بروم. بهترین تماشاچی‌های دنیا در کنار تیم علم و ادب بودند که علاوه بر تشویق تیم خود، تیم حریف را تشویق می‌کردم.
 
وی  عنوان کرد: علم و ادب در آن زمان به جوانان کمک زیادی کرد. در حال حاضر تیم فرش‌آرا به خوی به جوانان بها می‌دهد، اگر در آینده این جوانان در کنار بازیکنان باتجربه قرار بگیرند و چند بازیکن غیر بومی در این تیم حضور داشته باشند، می‌توانند قهرمان ایران شوند.
 
لژیونر فوتسال ایران تصریح کرد: رحمان سارانی، سعید سروری و سروش احمدنیا بازیکنان جوانی هستند که در سال‌های اخیر نشان داده‌اند از توان بالایی برخوردارند، نسل بازیکنانی همچون ابراهیم حاجتی، ناصر عجم، مهدی جاوید، قدرت بهادری و ... شرایط خاص خود را داشتند و شاید نتوان آنها را با سایر دوره‌ها مقایسه کرد. امیدوارم در سال‌های آینده باز هم شاهد حضور بازیکنان خراسانی در تیم ملی باشیم. 
 
طیبی در پاسخ به اینکه آیا تابه‌حال سرمربی غیرت با وی برای حضور بازیکنان ایرانی مشورت کرده، گفت: ارتباط خوبی با کاکائو، سرمربی قبلی تیم غیرت داشتم. هر دو سرمربی غیرت در خصوص بازیکنان ایرانی و فوتسال ایران با من صحبت کرده‌اند. همیشه دوست دارم در کنارم سایر بازیکنان ایرانی هم در باشگاه غیرت حضور داشته‌باشند، شاکله غیرت را بازیکنان برزیلی تشکیل می‌دهد و حضور در این تیم بسیار دشوار است، اگر سال آینده هم در این تیم باشم، باز هم تلاش خواهم‌ کرد که بازیکنی از ایران در تیم غیرت فوتسال خود را ادامه دهد. 
 
وی با اشاره به اهمیت درخشش بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی در باز شدن مسیر برای سایر بازیکنان خاطرنشان کرد: زمانی که به همراه اصغر حسن‌زاده و مصطفی نظری در لیگ روسیه حضور داشتم، با عملکردی که داشتیم شرایط را برای بازیکنان ایرانی فراهم کردیم تا در ادامه بتوانند به روسیه بروند.
 
ملی‌پوش تیم ملی فوتسال درباره ارتباطش با فالکائو بیان کرد: این بازیکن احترام خاصی برای فوتسال ایران قائل است و می‌گوید ایران یکی از قدرت‌های فوتسال جهان است.
 
طیبی گفت: فالکائو با اختلاف بهترین بازیکن دنیا است و قطعا صحبت در خصوص فوتسال ایران افتخار بزرگی برای کشورمان است. حتی ریکاردینیو که 6 دوره متوالی موفق شده مرد سال فوتسال جهان شود، پشت پایش نام فالکائو را خالکوبی کرده‌است.  
 
وی با اشاره به موفقیت‌هایش ادامه داد: از سال‌ها قبل اهدافم را در یک دفترچه نوشتم، در چند سال اخیر از ده هدف بزرگی که داشتم، به 8 مورد از آنها رسیدم و تلاش می‌کنم در ادامه باز هم بتوانم موفق باشم. حضور در لیگ‌های اروپایی  باعث می‌شود تلاش و پشتکار خود را افزایش دهم تا بتوانم پرچم ایران را بالا نگه دارم.
 
طیبی در پاسخ به این سوال که چقدر بین حرفه‌ای بودن در ایران و اروپا فاصله است، گفت: از زمانی که فوتسال خود را در خارج از کشور دنبال کردم، به خوبی شاهد مسائل حرفه‌ای رایج در فوتسال جهان بودم. هیچگاه در فوتسال ایران باشگاه‌ها برنامه غذایی خاصی را برای بازیکن در نظر نمی‌گیرند، اما در اروپا از غذا تا سایر مسائل با کنترل باشگاه همراه است.
 
وی در خصوص طلب بازیکنان تیم ملی بابت پاداش‌های پرداخت‌نشده عنوان کرد: تا این لحظه پاداش قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را به بازیکنان نداده‌اند. همیشه وضعیت تیم ملی فوتسال را با فوتبال مقایسه می‌کنند، همه ما قبول داریم که فوتبال ورزش نخست دنیاست، اما نباید شرایط به گونه‌ای باشد که شخصیت تیم ملی فوتسال و اعضایش را با برخی رفتارها زیر سوال ببرند.
 
ملی‌پوش خراسانی تیم ملی فوتسال اضافه کرد: بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، مهدی تاج در رختکن تیم ملی حضور پیدا کرد و اعلام کرد که مبلغ 22 میلیون تومان به هر یک از بازیکنان پاداش خواهدداد  ولی تاکنون این مبلغ به هیچ عنوان پرداخت نشده‌است.
 
طیبی عنوان کرد: شرایط اردوهای تیم ملی نسبت به گذشته بهتر شده‌است. بعد از کسب مقام سوم در جام جهانی، با تلاش و پیگیری ناظم‌الشریعه کف‌پوش کمپ تیم‌های ملی تعویض شده و کمی شرایط اردویی بهتر شده‌است.
 
وی اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی پاداش را از خود مردم دریافت می‌کنند، ولی مهم است که ارزش بازیکنان حفظ شود. بازیکنان تیم ملی به این مبالغ احتیاجی ندارند اما بایستی حرمت‌ها حفظ شود. 
 
لژیونر فوتسال ایران در پاسخ به این سوال که آیا روزی به فوتبال بازمی‌گردد، بیان کرد: به هیچ عنوان قصد حضور در فوتبال را ندارم و تمام تمرکزم روی فوتسال باقی خواهدماند.
 
طیبی در خصوص زمان پایان فوتسالش گفت: سالم زندگی می‌کنم و تمام مسائلی که مربوط به یک فوتسالیست است را رعایت می‌کنم، امیدوارم بتوانم در ادامه راه نیز موفق باشم و حالاحالاها قصد خداحافظی از فوتسال را ندارم. 
 
وی در رابطه با حضور دلالان در فوتسال ایران تصریح کرد: در تمام ورزش‌ها این قبیل حواشی وجود دارد و دلال‌ها هستند اما چون در فوتسال پول زیادی وجود ندارد، دلال‌بازی نیز کمتر وجود دارد.
 
ملی‌پوش تیم ملی فوتسال بیان کرد: زمانی که قصد حضور در تیم غیرت قزاقستان را داشتم، برخی‌ اعلام کردند که این باشگاه بازیکن راس تیم چونبوری تایلند را می‌خواهد، ولی نمی‌دانم چرا این بازیکن به تیم مس سونگون ملحق شد. این قبیل شیطنت‌ها ناراحتم نمی‌کند اما کاش با مردم صادق باشیم. از شرایط خوبم در فوتسال قزاقستان و باشگاه غیرت راضی و خوشحالم.
 
طیبی در خصوص بهترین گلش در سال 96، عنوان کرد: بیش از 100 گل ثبت‌شده و واقعی در سال 96 در رقابت‌های مختلف به ثمر رساندم اما گلی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به شدت پخش شد و به عنوان گل ماه فوتسال جهان هم انتخاب شد را بیشتر از همه دوست دارم.
 
وی در رابطه با کسب عنوان سومی لیگ قهرمانان اروپا به همراه غیرت گفت: در مرحله نیمه نهایی به اینترمویستار برخورد کردیم که اتفاقا با پیروزی در فینال، قهرمان هم شد. در این بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم ولی داور بازی را برای حریف در‌آورد و باعث شد این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. قطعا اگر داور تصمیمات درستی می‌گرفت، غیرت راهی فینال می‌شد و قهرمان اروپا امروز ما بودیم.
 
لژیونر فوتسال ایران در خصوص تفاوت سطح داوری در فوتسال ایران و جهان، عنوان کرد: از نظر کیفیت داوری شرایط خوبی داریم، محمود نصیرلو توانست در سال 2010 فینال گرندپریکس را به خوبی قضاوت کند که این موضوع برای فوتسال ایران یک افتخار بزرگ بود. 
 
وی در رابطه با خداحافظی ناگهانی فرهاد توکلی از تیم ملی خاطرنشان کرد: بعد از فینال جام ملت‌ها با فرهاد توکلی صحبت کردم تا از خداحافظی منصرف شود، اما این بازیکن ارزنده دلایل خاص خودش را برای این تصمیم داشت.  باید به این دلایل احترام بگذاریم ولی همیشه تلاش خواهیم‌کرد که این بازیکن دوباره در تیم ملی حضور داشته‌باشد.
 
بازیکن ارزنده خراسانی تیم ملی فوتسال کشورمان ضمن تمجید از انتصاب رضا حیدریان به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان ایران گفت: حیدریان اسطوره فوتسال ایران از هر لحاظ است، خوشحالم که در این سمت از توانایی وی قرار است استفاده شود. جای حیدریان در فوتسال ایران خالی بود و برای وی آرزوی سلامت و موفقیت بیش از گذشته دارم.
 
طیبی در خصوص تقویم مسابقات تیم ملی در سال 97 گفت: در این سال  چند تورنمنت و دیدار تدارکاتی خواهیم‌داشت که قطعا به آمادگی تیم ملی فوتسال کمک می‌کند. 
 
وی در خصوص امکان و تاثیر حضور بانوان در سالن‌های فوتسال، عنوان کرد: همیشه دوست دارم در کنار خانواده‌ام فوتسال بازی کنم. بدون شک وقتی مادرم در سالن باشد و از نزدیک شاهد بازی‌ام باشد، انگیزه‌ام دوچندان می‌شود. این موضوع فقط به من برنمی‌گردد و تک‌تک اعضای تیم ملی از اینکه همسرشان، مادرشان، فرزندشان و ... در سالن در کنارشان باشند، انگیزه می‌گیرند.
 
طیبی افزود: برایم یک علامت سوال بزرگ همیشه وجود دارد که چه اتفاقی می‌افتد اگر بانوان در سالن حضور داشته‌باشند؟ شک نکنید با حضور بانوان در سالن دیگر شاهد توهینی نخواهیم‌بود. ما ایرانیان، فرهنگ و تمدنی چند هزارساله داریم.
 
لژیونر فوتسال ایران بیان کرد: شرایط سختی برای بانوان در نظر گرفته‌اند ولی امیدوارم این مسائل حل شود، زیرا در تمام دنیا بانوان از نزدیک فوتسال را نگاه می‌کنند. یکی از دلایلی که فیفا میزبانی مسابقات بین‌المللی مختلف را به ایران نداد، همین عدم امکان حضور بانوان در سالن‌های ورزشی بود. جالب اینکه در حال حاضر در رشته‌های والیبال و بسکتبال آقایان هم بانوان در سالن‌ها حضور پیدا می‌کنند. و هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. امیدوارم نگاه مسئولین به این موضوع بهتر شود و شرایط حضور بانوان در سالن‌های ورزشی فراهم شود.
 
طیبی در خصوص عملکرد درخشان تیم ملی بانوان فوتسال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: نتایج درخشان این تیم اتفاقی نیست و امیدوارم در مسابقه فینال نیز همچون دوره قبلی موفق باشند و به قهرمانی آسیا برسند. بانوان درخشش خیره‌کننده‌ای دارند و از پتانسیل بالایی برخوردارند. امیدوارم حمایت در خور شانی نیز از تیم ملی بانوان فوتسال کشورمان صورت گیرد. 

 

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار