زنجبیل گیاهی است با هزاران خواص دارویی و درمانی اما برخی افراد هرگز نباید مصرف کنند.
کد خبر: ۶۰۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 09 May 2018

به گزارش تابناک : زنجبیل جزو گیاهانی است که خواص فوق‌العاده‌ای دارد و برای برطرف کردن مشکلات زیادی پیشنهاد می‌شود. اما در ترکیب این گیاه عوامل فعالی وجود دارد که تأثیر منفی روی سلامت برخی افراد دارد.

در سال‌های اخیر استقبال زیادی از گیاهان و داروهای گیاهی شده است و اکثر مردم به جای مصرف داروهای شیمیایی به سمت طب جایگزین و داروهای گیاهی و طبیعی روی آورده‌اند. با وجود اینکه گیاهان در برطرف کردن برخی مشکلات و بیماری‌ها معجزه می‌کنند اما این بدین معنی نیست که در مصرف آن‌ها باید خط قرمزها را رعایت کرد. برخی افراد نباید به طور خودسرانه به سمت مصرف گیاهان و داروهای گیاهی روی بیاورند. در این بین زنجبیل جزو گیاهانی است که خواص فوق‌العاده‌ای دارد و برای برطرف کردن مشکلات زیادی پیشنهاد می‌شود. اما در ترکیب این گیاه عوامل فعالی وجود دارد که تأثیر منفی روی سلامت برخی افراد دارد. علاوه بر این مصرف افراطی آن باعث بروز مشکلاتی مانند دل درد و مشکلات دیگر می‌شود. در هر صورت 4 گروه از افراد باید از مصرف زنجبیل خودداری کنند.

افراد مبتلا به دیابت که دارو مصرف می‌کنند و در کنار آن زنجبیل می‌خورند باید بدانند که در اثرگذاری داروهایشان اختلال ایجاد می‌شود. در واقع زنجبیل مانع از آن می‌شود که عوامل فعال موجود در ترکیبات دارو به میزان 100 درصد عمل کند. علاوه بر این، افرادی که از فشارخون بالا رنج می‌برند نیز باید از مصرف زنجبیل خودداری کنند چون این گیاه باعث افزایش جریان خون شده و فشار خون را افزایش می‌دهد. همچنین افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مصرف می‌کنند نیز باید از مصرف این گیاه خودداری کنند.

افراد کم وزن

خون افراد هموفیلی به اندازه کافی در انعقاد مشکل دارد و خاصیت محرکی و رقیق کنندگی زنجبیل اوضاع را بدتر می‌کند. بنابراین مصرف زنجبیل می‌تواند مشکلات خونی را تشدید کرده و تأثیر داروها را از بین ببرد

افراد لاغر که می‌خواهند وزن بگیرند باید از مصرف زنجبیل چشم پوشی کنند چون این گیاه باعث چربی سوزی و لاغری می‌شود. این گیاه از طرفی روی اشتهای مصرف کننده تأثیر می‌گذارد و از طرف دیگر باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و چربی‌های اشباع شده را می‌سوزاند.

خانم‌های باردار

در دوران بارداری خانم‌ها برای افزایش انرژی خود خطا کرده و به سراغ مصرف زنجبیل می‌روند. اما این گیاه با وجود اینکه تأثیر خوبی در برطرف کردن حالت تهوع دارد اما در ماه‌های آخر بارداری خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

افراد هموفیلی

خون افراد هموفیلی به اندازه کافی در انعقاد مشکل دارد و خاصیت محرکی و رقیق کنندگی زنجبیل اوضاع را بدتر می‌کند. بنابراین مصرف زنجبیل می‌تواند مشکلات خونی را تشدید کرده و تأثیر داروها را از بین ببرد.

بنابراین دقت داشته باشید که هر گیاه یا داروی گیاهی الزاماً بی خطر و بدون عوارض نیست. بنابراین اگر در شرایط ویژه‌ای قرار دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از مصرف هر نوع مکمل یا داروی گیاهی با معالج خود مشورت کنید.

 

 

منبع : رکنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار