مراسم گرامیداشت روز خوزستان در ششمین روز برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ 08 May 2018

این مراسم با حضور غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، علی غیاثی، مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، جواد کاظم‌نسب الباجی و همایون یوسفی، نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از هنرمندان، استادان دانشگاه خوزستانی ساکن در پایتخت، پژوهشگران و مسئولان استانی و کشوری در حاشیه سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

این مراسم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در قالب تور فرهنگی به مناسبت روز خوزستان در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به اجرا درآمد.

معرفی ظرفیت‌‎ها، فرصت‌ها، جلوه‌ها، جاذبه‌ها و داشته‌‎های فرهنگی خوزستان و همچنین معرفی آثار اهل قلم تحت عنوان، خوزستان گهواره تاریخ، فرهنگ و تمدن و نیز رونمایی از کتاب نقد ادبی نوشته عباس حزباوی نویسنده خوزستانی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

از جمله برنامه‌های این مراسم می‌توان به شاهنامه‌خوانی، بازی درمانی کودک از طریق قصه‌خوانی، هنرنمایی گروه‌های فرهنگی، موسیقی و سنتی خوزستانی، شعرخوانی شاعران خوزستانی و حضور هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی خوزستان اشاره کرد.

خوزستان در تمدن، فرهنگ، مهمان‌نوازی و ایثار حرف اول را می‌زند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت روز خوزستان در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: خوزستان در تمدن، فرهنگ، مهمان‌نوازی و ایثار حرف اول را می‌زند.

جواد کاظمی‌نسب الباجی در مراسم روز خوزستان که با شعار خوزستان گاهواره تاریخ، فرهنگ و تمدن در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌ها، موقعیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی و هنری در خوزستان بر ضرورت بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها در عرصه‌های ملی تاکید کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساختن و آباد کردن استان خود و تحقق انسجام میان آحاد ملت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم و همه ما نمایندگان خوزستان در کنار هم و با همکاری مردم غیور این استان و مسئولان، استانی آباد خواهیم ساخت.

الباجی با ابراز خرسندی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در گستره ملی خوزستان را در شان این برنامه‌ها خواند و افزود: خوزستان همانند آفتاب قهرمان است و در تمدن، فرهنگ، مهمان‌نوازی و ایثار حرف اول را دارد. بنابراین نیاز است این استان به صورت ویژه‌ای به سایر استان‌ها معرفی شود.

رونمایی از کتاب «النقد الادبی» نوشته عباس حزباوی

همچنین در حاشیه برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نیز مراسم روز خوزستان کتاب «النقد الادبی» نوشته عباس حزباوی، نویسنده و شاعر خوزستانی، رونمایی شد.

در این آیین غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، جواد کاظم‌نسب الباجی، همایون یوسفی، حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد، قاسم ساعدی، علی گلمرادی، نمایندگان مردم اهواز، شادگان، دشت آزادگان و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، محمد کیانوش‌راد، نماینده مجلس ششم، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان حضور داشتند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: روز خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار