نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد:
نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد می‌گوید که از مجموعه 310 هتل‌آپارتمان‌دار که در مشهد فعالیت می‌کنند 75 درصد آمادگی فروش واحدهای اقامتی خود را دارند.
کد خبر: ۶۰۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 08 May 2018

 به گزارش تابناک رضوی؛ مهدی آجیلیان، اظهار کرد: به دلیل سیاست‌های غلطی که در ارتباط با اعطای مجوز به خانه‌مسافرها در پیش گرفته شده فعالیت برای هتل‌آپارتمان‌داران سخت شده است.

وی درباره قیمت واحدهای هتل‌‌آپارتمان در مشهد نیز گفت: قیمت این واحدها با حدود پنج سال گذشته تفاوتی زیادی نکرده است.

آجیلیان درباره این مطلب که به نظر نمی‌رسد هتل‌آپارتمان‌داران در موضوع فروش خیلی جدی باشند، گفت: شاید علت عدم جدیت آنها در این امر این است که آنها هراس دارند که اگر ملک خود را بفروشند با سرمایه خود چه اقدامی را انجام دهند که توجیه اقتصادی داشته باشد و دچار زیان نشود اما بسیاری از آنها قطعا آمادگی فروش را دارند.

نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد ادامه داد: برخی از هتل‌آپارتمان‌داران در مشهد به دنبال تعویض ملک خود با ملک مسکونی هستند تا در قالب خانه‌مسافر آن را اجاره دهند، آنان تصور می‌کنند که این اقدام برای آنها سودمندتر است با توجه به اینکه هتل‌آپارتمان‌ها باید استانداردها و ضوابطی که اعلام شده را رعایت کنند و براساس همان‌ استانداردها، گواهی فعالیت و کسب‌وکار بگیرد.

وی ادامه داد: فعالیت در حوزه خدمات اقامتی به صورت رسمی به گونه‌ای است که باید ضوابط و مقررات خاصی در حوزه متراژ زمین و سایر استانداردها رعایت شود، همچنین باید عوارض و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز پرداخت شود.

آجیلیان خاطرنشان کرد: در رقابت ناسالم واحدهای اقامتی رسمی با خانه‌مسافرها، این خانه‌مسافرها هستند که پیروز می‌شوند و اسکان در این واحدها افزایش می‌یابد، زیرا آنها ملزم نیستند 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه مسافران تمایل بیشتری به اقامت در هتل‌آپارتمان‌ها دارند یادآور شد: آنها به این دلیل که هزینه کمتری را در این واحدهای اقامتی پرداخت می‌کنند مایلند به سمت خانه‌مسافرها بروند.

نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد گفت: عمده خانواده‌هایی که به مشهد سفر می‌کنند دو یا سه نفره هستند و کمتر پیش می‌آید که خانواده‎ای پنج یا شش نفره باشند، پس این موضوع که شاید به دلیل بالا بودن هزینه اقامت در هتل‌آپارتمان‌ها براساس تعداد نفرات، اقامت در این واحدهای اقامتی کاهش یافته است از نظر ما قابل قبول نیست.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار