رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در بردسکن:
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: استمهال تسهیلات کشاورزان روز گذشته در هیات دولت مطرح و بانک‌ها موظف به اجرا شدند.
کد خبر: ۶۰۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 07 May 2018

به گزارش تابناک رضوی، جمشید انصاری، در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های جهاد کشاورزی که نمونه محصولات تولیدی شهرستان را به نمایش گذاشته بود، اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی دولت تصمیم گرفته شد که موضوع استمهال تسهیلات باید برای طی مراحل قانونی در هیات دولت مطرح شود، که در جلسه روز گذشته این موضوع بررسی و نهایی شد.

در این جلسه مقرر شد، کارگروهی متشکل از فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و مدیر بانک مربوطه موضوع استمهال وام‌های کشاورزان را از سال 96 مطرح و برای آن تصمیم‌گیری شود.

جمشیدی افزود: عدم اجرای این حکم به علت مبهم بودن قسمتی از قانون برای بانک‌ها بود که البته این پرونده را در جلسه هیات دولت تصحیح و بستیم و بانک‌ها براساس کارگروه ذکر شده موظف به اجرای آن هستند.

وی از استمهال تسهیلات قبل از سال 95 هم خبر داد و اظهار داشت: چون هزینه‌ای برای بانک‌ها مشخص نشده بود بانک‌ها امتناع داشتند اما در مجموع این مهم در دولت مطرح شد و باید اجرایی شود، و کشاورزان درگیر این موضوع نباشند.

جمشیدی اظهار امیدواری کرد، از این به بعد مشکلی در این خصوص که کشاورزان نتوانند تسهیلات خود را پرداخت کنند، به‌وجود نمی‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن، گفت: قانون اسمتهال سال 95 مصوب شد که از آن سال تاکنون به جهت مشکلاتی بین بانک‌ها و دولت مسکوت مانده و عملیاتی نشد.

حسین محمدی،کشاورزی بردسکن را در استان دارای رتبه و مقام بیان کرد و افزود: 1350 هکتار کشت محصول استراتژیک پنبه در شهرستان داریم که بذر پنبه بردسکن بین چندین استان برای کشت توزیع می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن، با اعلام اینکه، بردسکن در تولید انجیر و پسته مقام اول استان را دارد، اظهار داشت: بردسکن دارای 10 هزار هکتار باغات پسته، 1050 هکتار انگور، 200 هکتار انجیر است که سرمای سال گذشته بیش از 138 میلیارد تومان به تولیدات محصولات کشاورزی و باغی این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق کوهپایه بردسکن و نیر تخصیص اعتبار برای اصلاح باغات و استمهال تسهیلات کشاورزان را خواستار شد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار