امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در ارتباط با ویژگی‌های بارز شخصیتی مرحوم حاج شیخ گفت: احترام به والدین از بارزترین ویژگی های مرحوم حاج شیخ بود .
کد خبر: ۶۰۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 07 May 2018

آیت الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» با اشاره به این‌که یکی از مهمترین ویژگی‌های آیت الله مرحوم حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی(یزدی) در احترام به والدین بود گفت: اطاعت از پدر و مادر اینها یک چیزهایی است که انسان در سیره حاج شیخ می بیند، این موضوع به نحوی است که مدتی والده ایشان در نجف بوده و مادر به نزد ایشان آمده بودند .

وی افزود: صبح ها مادرشان را می آوردند به حرم و به درس بزرگان از جمله مرحوم آیت الله نایینی می رفته و بعد از درس دوباره به خدمت مرحوم مادر می رفته و مادر را به خانه می برده است، یک روزی مادر به هنگام رفتن دمپایی یا کفشی که داشته را گم می کند، حاج شیخ می رود سراغ اینکه آیا درس برود یا سراغ کار مادرش برود .

ناصری یزدی گفت: با اینکه هیچ وقت ایشان درس را ترک نمی کرده اند، می رود و دمپایی برای مادر می خرد، مادر را احترام می کند و وی را به حرم می برد. این کار را که می کند درس دیر می شود .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: اما توکل علی الله به درس می رود و آن روز که به درس می رود می بیند اتفاقا استاد تازه آمده و استاد می گوید من امروز ساعت را اشتباه کردم و دیر به درس آمدم .

وی ادامه داد: خب این عنایت خدا است در اینکه انسان خدمت به مادر داشته باشد و همین مرحوم حاج شیخ معروف است که می گویند یک شبهه ای کرده در حمد و سوره مادرش یا ممکن است که یک عبارتی را کم و زیاد خوانده باشد، یک دوره عمر نماز مادرش را قضا کرده است .

رییس شورای مرکزی حوزه های علمیه استان یزد، تصریح کرد: نماز یکی دیگر از بستگانش را یک دوره قضا کرده که مبادا این در نماز اشتباه کرده باشد و مدیون باشد و او نمازهایش را خوانده که یک موقع او گیر نباشد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار