مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همزمان با فرارسیدن فصل برداشت محصول غلات، معاینه فنی و تخصصی کمباین ها در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۶۰۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳ 05 May 2018

حضرتقلی حیدری روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه برداشت محصول گندم 20 روز آینده شروع خواهد شد اظهار کرد: معاینه فنی دستگاه ها به منظور جلوگیری از ریزش، خرده گی و خسارت به بار آمده غلات در حین برداشت انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه گندم محصول اساسی و مهم در امنیت غذایی و اقتصاد کشور محسوب می شود گفت: با تمهیدات اندیشیده شده اداره کل غله و خدمات بازرگانی و سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشران خرید تضمینی گندم محصول کشاورزان از اقصی نقاط استان خریداری می شود.
حیدری با بیان اینکه تمامی شعبه های بانک کشاورزی برای پرداخت وجه خرید تضمینی کشاورزان آمادگی لازم را دارند افزود: خرید گندم از دورترین نقاط استان با همکاری اداره های مربوطه انجام می شود و راه اندازی مراکز صدور بارنامه در مبدا و یا محل خرید نیز صورت می گیرد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خروج هرگونه محموله گندم از مبادی استان خراسان شمالی به سایر استان ها غیرقانونی است و با رانندگان و صاحبان محصول طبق قوانین برخورد صورت می گیرد.
کشاورزان خراسان شمالی پارسال 139 هزار و 824 تن گندم به سیلوهای استان گندم تحویل دادند.
امسال سطح سبز گندم آبی در خراسان شمالی 49 هزار هکتار و سطح سبز گندم دیم 69 هزار هکتار است.
پیش بینی شده بود امسال با توجه به وضعیت سبز گندمزارها در پایان سال گذشته، 254 هزار تن تولید گندم تولید و 200 هزار تن از این محصول خریداری شود.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار