سفیر ایران در هلند تاکید کرد:
سفیر ایران در هلند گفت: در سال‌های اخیر به ویژه پس از برجام، شاهد رشد روابط ایران و هلند در همه زمینه‌ها به ویژه در جنبه‌های اقتصادی و تجاری بودیم.
کد خبر: ۵۹۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸ 30 April 2018

علیرضا جهانگیری در دیدار سفیر هلند و هیات همراه و سفیر ایران در هلند با استاندار خوزستان که امروز دوشنبه (۱۰ اردیهشت) در اهواز انجام شد، با بیان اینکه امیدوارم این سفر نتایج عملی برای استان داشته باشد، اظهار کرد: روابط سیاسی با هلند یک روابط ۴۰۰ ساله است و در سال‌های اخیر به ویژه پس از برجام، شاهد رشد روابط در همه زمینه‌ها به ویژه در جنبه‌های اقتصادی و تجاری بودیم.

وی افزود: در مقایسه با چهار سال گذشته، روابط تجاری در آن زمان نزدیک به ۲۸۰ میلیون یورو بود و اکنون در پایان سال ۲۰۱۷ به یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون یورو رسیده است که حاصل تلاش بخش‌های خصوصی و دولتی و سفارتخانه‌های هر دو کشور بوده است.

سفیر ایران در هلند با اشاره به عدم استفاده از ظرفیت بانک‌ها و مشکلات نقل و انتقال پول، گفت: ظرفیت و امکانات هلند، موجب شده شاهد این رشد در بخش اقتصادی باشیم. به طور قطع یکی از استان‌هایی که در ایران ظرفیت بسیار زیادی دارد، خوزستان است که در دو سال گذشته تلاش کردیم بخش‌های خصوصی هلند را در زمینه‌های آب، کشاورزی، بنادر و دریانوردی و انرژی به سمت آن سوق دهیم.

جهانگیری تصریح کرد: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و دانشگاه‌های تکنیکی و فنی هلند و حمایتی که دولت و سفارت هلند نسبت به بخش خصوصی به عمل می‌آورند، به زودی شاهد شروع کارهای عملی در خوزستان باشیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار