جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با مسئولان استان فارس برگزار شد. در این جلسه نمایندگان و مسئولان آمارها و اطلاعاتی از وضعیت اجتماعی در کشور و استان فارس دادند که قابل تأمل و بسیار تأسف بار است.
کد خبر: ۵۹۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 01 May 2018

استاندار فارس گفت:امروز 300 هزار تبعه اتباع بیگانه در شیراز ساکن هستند و حاشیه شهر شیراز کانون مهاجرت شده است.

وی با بیان اینکه در آسیب‌های اجتماعی باید به دنبال پیشگیری برویم خاطرنشان کرد: خرده‌فرهنگ‌ها و تنوع فرهنگی در شیراز سبب یک ناموزونی در مناسبات اجتماعی شده است به‌گونه‌ای که شیرازی‌های اصیل را دیگر در این شهر کمتر می‌بینیم.

تبادار ادامه داد: برخی فکر می‌کنند تنوع قومیتی موجب برخی آسیب‌ها شده درصورتی‌که به همان دلیل اصالت قومی، آسیب‌ها در مواردی مانند طلاق به دلیل عقاید و اعتقادات کمتر است.

رضایی نماینده شیراز در مجلس گفت: امروز شیراز دارای ۳۰۰ هزار حاشیه نشین است و همین امر موجب بروز آسیب‌های اجتماعی بیشتری شده است.

وی یادآور شد: اینکه در گذشته برخی صنایع خاص به شیراز آمد از جمله صنایع الکترونیک برگرفته از روحیات و فرهنگ منطقه بود که متاسفانه طی چندین سال گذشته بخش‌های زیادی از آنها به خارج از فارس منتقل شده است.

گودرزی؛عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باوجود دست آوردهای عظیم انقلاب نباید وضعیت کشور را به‌گونه‌ای نشان دهیم که تماماً بحرانی است.

وی افزود: امروز کشور ما در وضعیت بسیار خوبی است و بحران‌های بسیاری را پشت سر گذاشته از وضعیت ناامن اوایل انقلاب و ترور مردم به‌وسیله منافقان گرفته تا 8 سال جنگ تحمیلی و هجمه‌های فراوان دشمن به کشور با تحریم و نفوذ فرهنگی و به لطف خدا تمام بحران‌ها را به‌سلامت پشت سر گذاشته‌ایم و نباید سیاه نمایی کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه بیشتر جلسات ما نمایشی‌شده و جلسه برای جلسه تشکیل می‌شود نه اینکه مشکلی از مشکلات در آن حل شود.

گودرزی همچنین با مخالفت با انتشار آمار طلاق در کشور گفت: علت مخالفت من با انتشار آمار قبح زدایی از این عمل ناپسند است زیرا وقتی مردم می‌بینند که قبح کاری شکسته شده بیشتر به سمت آن میل کرده و راحت با قضیه برخورد می‌کنند و آمار طلاق از این هم بیشتر خواهد شد.

رضا شیران عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بودجه سال 97 نشان می‌دهد که روزانه بیش از 800 میلیارد تومان خرج روزمره کشور است و 210 هزار میلیارد تومان حقوق ناعادلانه پرداخت می‌شود یعنی یک‌هفتم حقوق بگیرها به‌اندازه‌ای می‌گیرند که شش‌هفتم می‌گیرند! به طوری که 500 هزار نفر حقوقشان به اندازه 3میلیون نفر دیگر است.

این نماینده مجلس افزود: فاصله دهک‌های بالا و پائین جامعه امروز به 17 برابر رسیده است و این فاصله تولید آسیب اجتماعی می‌کند، چراکه یک عده از سیری نمی‌دانند چکار کنند، یک عده از گرسنگی!

وی ادامه داد: ما برای مسکن دهک‌های پائین جامعه چکار کرده‌ایم؟ در صورتی 48 درصد جمعیت جامعه را دهک‌های پائین تشکیل می‌دهند. آیا اگر در حوزه مسکن ارزان‌قیمت کار می‌کردیم بازهم شاهد حاشیه‌نشینی در شهرها بودیم؟

شیران اضافه کرد: متأسفانه رشد جمعیت نیز در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها دیده نشده است به‌طوری‌که در دهه 60 به هر دلیلی اتباع بیگانه وارد کشور شده و در حال حاضر نزدیک به یک‌میلیون نفر فرزند این اتباع حاصل ازدواجشان با زنان ایرانی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار