دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان‌های کشور:
دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان‌های کشور، گفت:افزایش حق الزحمه اعضای شوراها در دستورکار شورای عالی استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۹۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 30 April 2018

«علی دشتی» درجریان سفر خود به استان یزد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی و قانون عادی کشور بسیار متفاوت است.

وی با بیان این‌که شوراها از طرف مسئولان دولتی پذیرش نمی‌شوند، افزود: شورای شهر حتما باید در پیشبرد برنامه‌های خود قسمتی از وظایف استانداران و فرمانداران را در اختیار بگیرد.

دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان‌های کشور هدف از تشکیل شورای عالی استان‌ها را پیگیری، جمع‌بندی و ایجاد ارتباط حلقه‌ای بین شوراهای اسلامی شهرها و استان با شورای عالی استان‌ها دانست و گفت: متأسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید این امر از سوی شوراها انجام نشده است.

دشتی تصریح کرد: اصل 103 قانون اساسی گفته شده تصمیمات شوراها باید توسط مسئولان دولتی و کشوری باید رعایت شوند.

رییس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌های کشور در مورد بودجه و هزینه‌های که برای اعضای شورای اسلامی شهرها می‌شود، ادامه داد: تأمین نیاز اولیه اعضای شوراها در دستور کار قرار گرفته که در صورت تصویب حق‌الزمه اعضای شورای شهرها و استان ‎ ها افزایش پیدا می‌کند.

دشتی خاطرنشان کرد: ردیفی به عنوان حق حضور برای اعضای شورای شهر در دستور کار و پیگیری است.

وی در پایان گفت: بعد از ماه رمضان دوره‌های آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهر و استان‌های کشور بعد از ماه مبارک رمضان به صورت حضوری در استان‌های کشور انجام می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار