مدیرکل امور شهری استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه حضور بانوان استان در شورای اسلامی شهرها کمرنگ است، گفت: بانوان فقط 7 درصد از 118 کرسی شورای اسلامی در 22 شهر را در اختیار دارند.
کد خبر: ۵۹۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 29 April 2018

علی اصغر شاکری مطلق یکشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهرهای استان همچنین با بیان اینکه 87 درصد از اعضای شورای شهر در دوره پنجم مدرک فوق دیپلم و بالاتر از این مقطع دارند، اظهارکرد: میانگین سنی آنها 42 سال است و این نشان دهنده اعتماد مردم خراسان شمالی به نسل جوان است.
وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهرها باید به عنوان بازوی نظارتی بر امور شهری ارائه طریق دهند و بر طرح های عمرانی نظارت کنند.
وی گفت: باید ضمن آموزش های لازم در قالب دوره حضوری و غیر حضوری برای شوراهای اسلامی برنامه هایی مانند سفرهای آموزشی در داخل استان، بازدید از استان ها، شوراها و شهرداری های موفق در کشور را داشته باشیم.
مشاور استاندار خراسان شمالی در امور شوراها نیز گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان کارآمدترین اتاق فکر در حوزه مدیریت، اولین حلقه اتصال حاکمیت مردم بر امور خودشان و بارزترین جنبه مشارکت مردم در نظام مدیریتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
مهدی محمدی افزود: شوراها باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنند و با تقویت نقاط مثبت حرکت رو به جلو داشته باشند.
وی با بیان اینکه شوراها باید در تصمیمات و مصوبات جنبه مشورتی و اسلامی را رعایت کنند ادامه داد: در حوزه تصمیم گیری های مهم، شوراها باید جنبه کارشناسی را در نظر بگیرند، هیچ نامه و طرحی بدون کار کارشناسی وارد صحن علنی شورا نمی شود.
محمدی گفت: حرکت در سایه آرامش و خردورزی تصمیمات شورا را بهتر می کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر بجنورد در حوزه سرمایه گذاری ورود یافته است تا به سمت درآمد پایدار حرکت کند.
رئیس شورای اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: رمز موفقیت شوراهای اسلامی عمل به قانون و اخلاق مداری است
علیرضا حسین آبادی افزود: خراسان شمالی ظرفیت های بالایی در زمینه های کشاورزی، دامداری و میراث فرهنگی دارد که باید به آنها بیشتر توجه شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز با بیان اینکه رشد و توسعه عمرانی جزو وظایف ما و همه دولت ها است اظهارکرد: خدماتی مانند راه، آب، بهداشت، فضای فرهنگی و آموزشی در یک جامعه شهری مورد نیاز است و باید برای رفع نیازهای آنی و آتی مردم آماده شود.
محمدحسین علی نیا افزود: همه باید به نوعی در رشد و توسعه استان نقش ایفا کنند اما تمام اینها باید مبتنی براصول و ارزش هایی باشد که به آن پایبند باشیم و در خود ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه شورا حلقه واسط میان مردم و حاکمیت است ادامه داد: باید شورا ها مطالبات مردم را از مجاری قانونی دنبال کنند.
وی گفت: اگر در انجام وظیفه قصور،کوتاهی و بی توجهی وجود داشته باشد، به امانت داری خوب عمل نکردیم و این امر موجب سلب اعتماد مردم می شود.
علی نیا اضافه کرد: ارزشمندترین سرمایه یک نظام و حاکمیت، اعتماد به مردم است و اگر این مهم خدشه دار شود با هیچ عملی قابل ترمیم و جبران نیست و خسارت های آن در جامعه اثر منفی می گذارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: باید در تصمیم گیری ها منافع مردم مدنظر باشد.
هم اکنون 2 هزار و 400 نفر عضو شورای اسلامی شهر و روستا در خراسان شمالی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار