تعاملات و تبادلات فرهنگ ایران و ترکیه و ارتباط دو ملت بر حوزه مناسبات سیاسی و اقتصادی تاثیر گسترده ای دارد.
کد خبر: ۵۹۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 26 April 2018

به گزارش تابناک : استاندار خراسان رضوی و سرکنسول ترکیه توسعه گردشگری و مراودات فرهنگی را محوری پایه ای برای تقویت و استمرار مبادلات اقتصادی و سیاسی دانستند.

علی رضا رشیدیان در مراسم معارفه سرکنسول جدید ترکیه در مشهد با تاکید بر توسعه گردشگری گفت: برگزاری هفته های فرهنگی مشهد و خراسان با  ترکیه از زمینه های این تعامل متقابل است که به معرفی ظرفیت های گردشگری و فرهنگی دو طرف و توسعه تبادل گردشگر می انجامدو در این زمینه  هیات هایی بین استان وترکیه مبادله شده  است .

وی بر توسعه تبادل هیات های تجاری بین دو طرف، توسعه تعاملات فرهنگی و دانشگاهی، سرمایه گذاری در زمینه انرژی های پاک و تولید مشترک برای صادرات به کشورهای منطقه از طربق دو منطقه ویژه اقتصادی سرخس در مرز ترکمنستان و دوغارون هم مرز با افغانستان  تاکیدکرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: امسال بر اساس دستورالعمل دولت با هدف تضمین سرمایه گذاری در داخل کشور، از سرمایه گذاری خارجی با قوت حمایت می شود و هیچ مقاومت و مانع جدی در این مسیر وجود ندارد.

رشیدیان حل مشکل مبادله پول بین دو کشور و بی نیاز از ارز دیگر کشورها را از ضرورت ها در توسعه مناسبات اقتصادی خواند و گفت : تحقق آن قدم بزرگی است که در مبادلات تجاری دو کشوربرداشته و منجر به توسعه روابط می شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین ابراز امیدواری کرد: سرکنسول جدید در مدت حضور در استان بتواند در توسعه تعاملات اقتصادی، فرهنگی ، گردشگری بین این استان و ترکیه موفق باشد و تبادل هیات های اقتصادی و شرکت های بخش خصوصی  را که نقش مهمی در گشایش مبادلات دو جانبه دارد تقویت کند.

رشیدیان با بیان اینکه مقرر بود هیاتی از ترکیه برای اجرایی شدن این موضوع و بندهای این تفاهم به استان سفر کند که تا کنون انجام نشده است، عنوان کرد: در حوزه سرمایه گذاری مشترک در استان ظرفیت های خوبی وجود دارد که می تواند زمینه توسعه بیش از پیش روابط شود.

خراسان رضوی هم اکنون 12هزار دانشجوی خارجی دارد.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار