معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۲۹ مرکز خرید در استان قزوین ، غلات کشاورزان را بصورت تضمینی خریداری می کنند.
کد خبر: ۵۹۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 26 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،مجید اسماعیلی روز پنجشنبه در جلسه کمیته خرید و برداشت محصولات پاییزه استان که با حضور مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان و مدیران  برگزار شد اظهار کرد: از این تعداد مراکز؛ ۲۲ مرکز خرید گندم، ۴ مرکز خرید کلزا و ۳ مرکز خرید جو  در سطح استان محصولات کشاورزان را بصورت تضمینی خریداری می کنند.

وی افزود: در سال گذشته نیز همین تعداد مراکز در سطح استان خرید غلات کشاورزان را برعهده داشتند که در سال جاری نیز برای خرید این محصولات بر اساس امکانات موجود فعال خواهد بود.

به گفته ی این مقام مسئول؛ پیش بینی می شود : در سال جاری ۲۰۵ هزار تن گندم، ۳۰هزار تن جو و  ۱۴ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : برنامه ریزی لازم برای برداشت غلات توسط بیش از ۵۵۰ دستگاه کمباین برای سه محصول گندم، جو و کلزا  در حال انجام است که از این تعداد ۸۰ دستگاه متعلق به استان و مابقی از استانهای دیگر تامین خواهد شد.

اسماعیلی بر لزوم اهمیت خرید محصولات کشاورزی با کیفیت مناسب و همچنین حضور و نظارت مستمر کارشناسان در مراکز خرید تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: در سال زراعی گذشته حدود ۲۱۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده بود.

اسماعیلی یاد آور شد : در سال گذشته ۲۷۵ میلیارد تومان برای خرید تضمینی محصولات به کشاورزان استان پرداخت شده است.

در این جلسه در خصوص ساماندهی مراکز خرید تضمینی غلات، دستورالعملهای مربوطه، آماده سازی کمباینها و آموزش کارشناسان مباشرین خرید و ارزیابی کیفی محصولات در هنگام خرید بحث و تبادل نظر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار