مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: 410 طرح هادی روستایی استان در 10 سال اخیر مورد بازنگری قرار گرفته و هم اینک نیز طرح هادی 240 روستای دیگر در حال بازنگری است.
کد خبر: ۵۹۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 26 April 2018

به گزارش تابناک : سیدرضا موسوی نیا، پنجشنبه افزود: بازنگری طرح هادی 245 روستای دیگر نیز با اعتبار 66 میلیارد و 880 میلیون ریال در دست تهیه است. 
طرح هادی روستایی به عنوان یکی از مهمترین طرحهای بنیاد مسکن در روستاها، در سال 1378 به تصویب دولت رسید و در کل کشور از جمله خراسان رضوی به اجرا درآمد.
وی بیان کرد: طرح هادی، طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف را در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرحهای جامع ناحیه ای تعیین می کند.
موسوی نیا اظهار کرد: براین اساس از مجموع 2 هزار و 596 روستای بالای 20 خانواری خراسان رضوی که در مجموعه مسئولیت های این بنیاد قرار دارند، تاکنون برای تمام روستاهای واجد شرایط طرح هادی تهیه شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: تاکنون طرح هادی 800 روستا در خراسان رضوی اجرا شده یا در دست اجراست و مدت اجرای طرح هادی روستایی از زمان تهیه آن 10 سال است و پس از این دوره، طرح مورد بازنگری قرار می گیرد.
موسوی نیا اظهار کرد: یکی از مزایای مهم طرح هادی روستایی افزایش ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس است و یکی از دلایل افزایش جمعیت روستایی در سالهای 1390 تا 1395 اجرای طرحهای هادی روستا بوده است.
وی بیان کرد: براساس سرشماری سال 1395، سه هزار و 281 روستا و آبادی با 515 هزار و 919 خانوار و یک میلیون و 730 هزار و 467 نفر جمعیت در این استان وجود دارد و در این مدت روستاها از نظر تعداد خانوار 8.7 درصد و از نظر جمعیت 2.9 درصد رشد داشته اند.
وی اضافه کرد: آنچه روستاییان را وادار به ماندن در روستا می کند، رفاه و برخورداری از امکانات است لذا برخی از طرحهای هادی در روستاهای استان نیازمند بازنگری است که باید هر چه سریعتر نسبت به بازنگری این طرحها اقدام شود و اعتبارات لازم باید در این خصوص تامین شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال 957 میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی روستاهای استان تصویب و مدت زمان اجرای طرح هادی طبق برنامه 2 سال پیش بینی شده است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار