استاندار خراسان رضوی گفت: صادرات 2.5 میلیارد دلار کالا از این استان برای سال 97 در حوزه های مختلف هدف گذاری شده است.
کد خبر: ۵۹۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 26 April 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان چهارشنبه شب در نشست کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی افزود: با توجه به ظرفیت استان این میزان صادرات در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی قابل تحقق است. 
وی بیان کرد: محصولاتی چون زعفران، پسته و دانه های روغنی که برند استان است و می تواند سهم مناسبی در بازار کشورهای همسایه و منطقه داشته باشد، باید در حوزه صادرات محور عمل قرار گیرد. 
وی با اشاره به رشد 15 درصدی صادرات کالا از خراسان رضوی در سال گذشته نسبت به سال قبل آن خاطر نشان کرد: پارسال یک میلیارد و 950 میلیون دلار کالا از این استان صادر شد که از دستگاه های دست اندر کار در این حوزه قدردانی می شود. 
وی بر توسعه و تقویت بازارهای جدید صادراتی استان خراسان رضوی به ویژه در حوزه کشورهای آفریقایی، ویتنام، ازبکستان و حتی کشورهای اروپایی همچون آلمان تاکید کرد.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در قالب برنامه هدف گذاری شده برای رشد صادرات استان، اعزام و پذیرش هیات های مختلف تجاری و اقتصادی، برگزاری نمایشگاههای بین المللی اختصاصی، کمک های صادراتی، موضوعات بیمه ای و حمل ونقل مورد توجه قرار خواهد گرفت. 
رشیدیان در بخشی از سخنانش با بیان اینکه صدور کالای بی کیفیت، تیر خلاص بر تولید و صادرات کشور است، افزود: با تولید و صادرات کالاهای بی کیفیت و بدون استاندارهای لازم بازارهای صادراتی را از دست خواهیم داد.
وی تاکید کرد: بر این اساس اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان باید به کیفیت کالاهای صادراتی توجه کافی داشته باشند تا تولیدات متناسب با نیاز کشورهای هدف باشد.
رشیدیان با تاکید بر رفع موانع و چالش های صادرات در استان گفت: برای تحقق شعار امسال باید کیفیت تولید، قیمت های تمام شده، بسته بندی و عرضه کالا مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی ادامه داد: به طور مثال بارها بر پرهیز از فروش و صادرات فله ای زعفران تاکید شده است، زیرا کشورهای هدف با بسته بندی مجدد این محصول سود اصلی را نصیب خود می کنند، در حالی که این سود باید به کشاورز تولید کننده تعلق گیرد.
در نشست کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی که با حضور مسئولان و کارشناسان حوزه صادرات استان برگزار شد، چالش ها، موانع و راهکارهای رشد صادرات این استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار