استاندارکرمان درجمع نمایندگان جامعه کارگری از پیگیری ویژه مسائل ومشکلات کارگران استان خبرداد.
کد خبر: ۵۹۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 25 April 2018

رزم حسینی درنشستی که به مناسبت آغازهفته کار و کارگر با حضورنمایندگان جامعه کارگری برگزار شد با تاکید بر پیگیری مسائل و مشکلات کارگران استان کرمان گفت:دولت درحال تلاش برای حل مشکل معادن وکارگران معادن و ذغالسنگ معادن کرمان است.
وی افزود: تکنولوژی تولید ذغال در کرمان بسیار قدیمی و عقب افتاده است و این عقب افتادگی باعث شده که قیمت تمام شده آن بالا رود و برای مصرف کننده خرید آن مقرون به صرفه نیست.
رزم حسینی افزود:این عقب افتادگی توان رقابت را از تولید کنندگان گرفته و باید ماشین آلات و تکنولوژی تولید ذغال دراستان به روز شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از کارخانه استحصال ذغالسنگ میدکو در استان کرمان به میزانی از این مشکلات کم شود.
وی ادامه داد: برای حل معضل بیکاری در استان کرمان نیازمند ایجاد سالانه 70 هزار شغل در استان هستیم.
رزم حسینی با اشاره به ظرفیت کار در حوزه معادن و تولید کرومیت و مس در استان کرمان گفت:هنوز به تولید اسمی و واقعی در این دو ماده معدنی نرسیده ایم که نشان از ظرفیت سرمایه گذاری بیشتردر این مورد است.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم در ابتدای این نشست اصل سه جانبه گرایی کارگری - کارفرمایی و دولتی را که در آن منفعت هر سه طرف دیده شده است را سیاست دولت برشمرد و گفت: با اجرایی کردن این اصل در استان کرمان به میزان زیادی از مسائل و مشکلات کارگران استان کاسته شده است.
وی گفت: در استان 43 هزار کارگاه ثبت شده تامین اجتماعی داریم که در آنها 455 هزار نفر بیمه شده هستند که از این تعداد 308 هزارنفربیمه شده اجباری است.
وی افزود: در سال گذشته 15500 کارگر به جمعیت جامعه کارگری ما افزوده شده است که در این خصوص 5درصد رشد داشته ایم.
مشکلات سهم درمان کارگران/ پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان/ اجرای منظم بیمه تکمیلی بازنشستگان/ جدی گرفته شدن مسائل ایمنی کارگران/ تاخیردر پرداخت حقوق کارگران معادن ذغالسنگ استان کرمان واجرای طرح طبقه بندی کارگران از جمله مسائل و مشکلاتی بود که نمایندگان جامعه کارگری استان به آن اشاره داشتند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار