یکی از این 28 نفر

 شرق درباره جلسه دیروز شورای شهر تهران نوشت: جلسه غیررسمی صبح دیروز، جلسه آرامی نبوده و قرار هم نیست این ناآرامی فعلا تمام شود. همان‌قدر که محسن هاشمی و به قول حسن رسولی «طرفداران محسن هاشمی» برای شهردار‌شدن او تاکید دارند، مخالفان او هم برای مقاومت در برابر این برنامه‌ریزی، تاکید دارند و این چالش زودهنگام برای اصلاح‌طلبان همان زنگ خطری است که باید شنیده شود. حسن رسولی از طرفداران محسن هاشمی اعم از احزاب و اشخاص حقیقی عذرخواهی کرد و گفت: هاشمی بسیار بزرگ‌منشانه و اخلاقی در این موضوع موضع گرفت؛ البته جز این از خاندان هاشمی انتظار نمی‌رفت.

غفلت از دستور رهبری و بروز حوادث تاسف بار توسط مرتضوی

عزت‌الله ضرغامی عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سامان صداوسیما در صفحه شخصی اش نوشت: سعید مرتضوی بالاخره راهی زندان شد و نهضت "دیدی گفتیم"! هم رسانه‌ها را پر کرد! دستور رهبری معظم در مورد "کهریزک" را در جلسات امنیتی پس از حوادث 88 بارها شنیده بودم. آقای مرتضوی نسبت به این رهنمود و دستور غفلت کردند و موجب بروز حوادث تاسف بار شدند.

واکنش پدر محمد کامرانی، جان‌باخته کهریزک به بازداشت سعید مرتضوی

محمد کامرانی یکی از سه جان‌باخته جنایت کهریزک بود. او امروز در مصاحبه ای گفت: یک روزی حق به حق‌دار می‌رسد، [فقط] ممکن است زمان ببرد. ما اعتقاد داریم که همه ما باید پاسخگوی اعمال و کردار خودمان باشیم... خانم من بعد از این اتفاقات دو بار عمل شده است. الان ۲۱ قطعه پروتز در بدنش گذاشته‌اند. به‌لحاظ اعصاب و روان (بغض می‌کند) ... داغ جوان خیلی مشکل است... خیلی مشکل است... آن هم به ناحق. تا من نفس و جان در بدن دارم این موضوع را فراموش نمی‌کنم. خدا برای هیچ کس نیاورد اما هرکس جای ما بود همین وضعیت را می‌داشت. فراموش‌شدنی نیست. اگر ۹۰ سال دیگر هم بگذرد قطعا فراموش نخواهد شد. بی‌گناه...

‌‌ جای لاریجانی در جلسات روحانی ، جهانگیری ، خاتمی و ناطق نوری خالی است

برگزاری جلسه چهارنفره در منزل حسن روحانی همچنان محل بحث در محافل سیاسی و رسانه ای است. برخی بر این باورند که این جلسه تلاشی برای تقویت ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان است ، آن هم در آستانه نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات مجلس . در این میان برخی خبرها حکایت از این دارد که در صورت تداوم این جلسه ، علی لاریجانی نیز به جمع این 4 نفر اضافه خواهد شد. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی در پاسخ به این سئوال که آیا شما جای آقای لاریجانی را در جلسات روحانی، خاتمی، ناطق و جهانگیری خالی می دانید؟ بیان کرد: قطعا جای او خالی است. آقای لاریجانی شخصیت بزرگی است که باید از وجودش استفاده کنند. جعفرزاده درباره حضور حدادعادل در این جلسات نیز یادآور شد: من حداد را آدم عاقلی می دانم او هم باشد!

 انتقاد تند قاضی زاده از صحبت های قاضی پور

 سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت اظهار داشت: در مورد توهین و اتهام زنی یکی از نمایندگان به بنده در جلسه علنی مجلس هم انتظار دارم که قوه قضاییه به‌عنوان تجلی‌گاه عدل و انصاف بر من سخت بگیرد و با آن فرد به عدالت رفتار کند.  پاسخ بنده به نماینده توهین کننده، به تنهایی کافی نیست؛ باید قانون اجرا شود تا مردم به قوه قضاییه اعتماد کنند. آن شخص تهمتی زده؛ اگر ادعایش درست است، بنده برای تصدی وزارت، فرد مناسبی نیستم، اما اگر این ادعا نادرست باشد، باید او از مجلس شورای اسلامی اخراج شود؛ جای چنین فردی در خانه ملت و بر مسند شریف قانون‌گذاری نیست.

مدیرعامل ایران خودرو: ترددهای خارج از شهر را یا با همان ماکسیما یا ویتارا انجام می دهم

هاشم یکه زارع در حاشیه نشست دانشجویان دانشگاه شریف که با موضوع " خودروسازی ایران زیر ذره بین" برگزار شده برد در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که پرسید خودروی شخصی شما چیست؟ گفت: خودروی شخصی من یک ماکیسمای مدل ۸۳ است که در زمان مدیریت شرکت پارس خودرو خریده بودم.

 

وی با بیان اینکه قبلا در شرکت پژو پارس داشتیم که در حال حاضر به دنا تغییر کرده است، افزود: تردد های خارج از شهر را یا با همان ماکسیما یا ویتارا انجام می دهم.

 میثاق‌نامه یا کینه دیرینه نسبت به خانواده هاشمی رفسنجانی؟!

امروز یکی از سایت های طرفدار دولت نوشت: در میان 28 نامزد کرسی شهرداری پایتخت، هیچ یک به اندازه محسن هاشمی سابقه مدیریت شهری در تهران ندارد. این را هم موافقانش می دانند و هم مخالفانش. اما طیفی که روزگاری پدرش را عالیجناب خاکستری معرفی می کرد و برای نرسیدنش به کرسی نمایندگی تهران از هیچ کوششی فروگذار نکرد، این روزها باز هم در تلاش است تا او شهردار نشود. این بار مستمسک میثاق نامه ای است که اعضای شورای شهر پنجم امضا کرده اند تا مبادا این کرسی را ترک کرده و هوس شهردار شدن به سرشان بزند. میثاق نامه‎ای که از ابتدا معلوم بود برای جلوگیری از شهردار شدن محسن هاشمی تدوین شده بود، تا او تنها سرلیست امید باقی بماند و بس.

یک بام و دو هوای آنان آنجا هویدا می شود که کسانی امروز سنگ این میثاق نامه را به سینه می زنند که از سوی دیگر میثاق نامه نمایندگان مجلس را نادیده گرفته و محمدرضا عارف را در برابر محسن هاشمی مطرح می کنند. آنها در حالی کرسی شورای شهر را مهمتر از کرسی شهرداری خوانده و مصر هستند که محسن هاشمی بر همان کرسی بماند که اصلا برایشان مهم نیست که عارف با ترک کرسی نمایندگی تهران، به شهرداری برود!  ساز مخالف اصلاح طلبان و اعضای شورای پنجم به حضور محسن هاشمی در شهرداری تهران، قطعا به دلیل ترس از حضور مهدی چمران و یا سایر علی البدل هایی که از جنس اصولگرایان هستند در ترکیب شورای شهر نیست؛ بلکه ناشی از یکسری حب و بغض های سیاسی است که احزاب اصلاح طلب ترجیح می دهند اعضای نزدیک به حزب خودشان شهردار شود. گویی کینه ای که نسبت به هاشمی در سال 76 داشته اند را این بار نسبت به پسرش بکار گرفته اند و هر حربه ای را بکار می برند تا مانع ورود او به بهشت شوند.

حضور در میتینگ های انتخاباتی و پست گرفتن در شرکت خودروسازی

یکی از خبرگزاری ها امروز نوشت: اخیرا فردی بدون هیچ گونه سابقه مدیریتی و رزومه کاری و احتمالا بدون اخذ تاییدیه از نهادهای نظارتی در یکی از شرکت‌های خودروسازی یک پست مدیریتی گرفته است. خانم «ر» پیش از حضور در این پست، سابقه خاصی نداشته و با حضور در میتینگ های سیاسی به لایه‌های اصلی ستاد انتخاباتی یکی از کاندیدای ریاست جمهوری وارد شده و از این رو توانسته زمینه اخذ چنین پستی را مهیا سازد.

یک سال شهرداری را بین زمین و هوا نگه داشته‌اند

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران در گفت و گویی از اعضای شورای شهر گلایه کرد و گفت: شورای شهر با این نوع عملکرد یک سال شهرداری تهران را بین زمین و آسمان نگه داشته و عملا کار مثبتی در پایتخت اتفاق نیفتاده است. متاسفانه مهم‌ترین دغدغه امروز اعضای شورای شهر آن است که چه کسی میثاقنامه را امضا کرده است. از میان 28 کاندیدای معرفی شده، 25 نفرشان آمادگی و توانایی اداره شهر تهران را ندارند. این نوع رفتار غیر از آنکه آبروی شورای شهر تهران را می‌برد، آبروی اصلاح‌طلبان را هم برخواهد برد.

 کرباسچی در ادامه می گوید: برخی متصور هستند که چون تهران درگیر گرفتاری و مشکلات زیادی است و همچنین وضعیت بودجه و اقتصاد شهرداری به نحوی نیست که بتوانند تغییر و تحول اساسی در شهر ایجاد کنند، بهتر است با مطرح کردن چنین بحث‌های سیاسی، دعواها و مخالفت کردن با هر حرفی که در جایی گفته می‌شود، نظر افکار عمومی را جلب کنند. این افراد مسائلی مانند شفافیت، گذشته و آینده را مطرح می‌کنند تا از نظر افکار عمومی رای‌شان را از دست ندهند؛ فکر می‌کنند اگر با کسی که در جایی گفته فردی برای شهرداری خوب است، مخالفت کنند، باعث می‌شود که در افکار عمومی رای بالایی بگیرند. در حالی که مساله افکار عمومی اتفاقا این است که شهر تهران به درستی اداره شود.

انتصاب رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به امامت جمعه موقت تهران؟

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر انتصاب رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به امامت جمعه موقت تهران شنیده می‌شود؛ خبری که از جانب میرباقری هرچند تکذیب نشد اما مهر تایید هم نخورد. سیدمحمدمهدی میرباقری در واکنش به خبری مبنی بر انتصابش به امامت موقت جمعه تهران در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال از ستاد نمازجمعه تهران یا شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه صحبتی با شما هم نشده است، گفت: «من مطلع نیستم.»

 

   همسایگان مرتضوی در بند 241 زندان اوین چه کسانی هستند؟

بند 241 زندان اوین علاوه بر سعید مرتضوی میزبان بابک زنجانی، اسفندیار رحیم‌مشایی، حمید بقایی و مهدی هاشمی است. البته محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد که برای تحمل 5 سال حبس به زندان رفته بود نیز در بند 241 اوین حضور داشت اما بر اساس اخبار دیروز  با گذشتن دو سوم از دوران محکومیتش آزاد شده است.

  شایعات کشف جسد مومیایی متعلق به رضا پهلوی واقعیت دارد؟

به تازگی خبری تائید نشده مبنی بر پیدا شدن جنازه‌ای مومیایی شده در بخش غربی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری به دنبال اجرای طرح گسترش و توسعه این بخش از آستان منتشر شد. برخی از مردم که شاهد این عملیات بودند، گفته‌اند که تیغ‌های بیل‌مکانیکی در محل مقبره تخریب شده رضا شاه، به طور اتفاقی به جنازه‌ای برخورد کرد که گویا مومیایی‌ شده بود.

دیدار معنادار دو فرمانده

 سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان عالی رتبه سپاه ظهر امروز (سوم اردیبهشت ماه) با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران در فضایی صمیمی با ابراز خرسندی از وحدت، یکپارچگی و اخوت مثال زدنی موجود، همدلی، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام ماموریت‌های محوله، تحت تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا را موجب عصبانیت و یاس دشمنان و ابتر ماندن تلاش آنان برای ایجاد اختلاف در نیروهای مسلح و تضعیف توان دفاعی کشور دانستند.

 

 استفاده از پیام‌رسان‌ خارجی حق شهروندی است

محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود با اهالی رسانه در پاسخ به این پرسش که موضوع کاوه مدنی و مدیران دوتابعیتی به کجا رسیده است، گفت: برای این بحث وزارت اطلاعات به دنبال شناسایی این افراد بوده تا جایگزینی‌ها در این زمینه انجام شود و ما تقریبا مدیر دو تابعیتی دیگر نداشتیم. البته بازهم وزارت اطلاعات موظف به پیگیری این موضوع است و سیاست دولت این است که از مدیران دو تابعیتی استفاده نکند...

نوبخت همچنین گفت: قطعا دولت از این وضعیت که آن‌ها در حصر باشند استقبال نمی‌کند آن هم در شرایطی که تاکید کردم ما نیازمند انسجام و در کنار هم قرار گرفتن هستیم. دولت از خواسته رفع حصر حمایت می‌کند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. ای کاش جامعه مواضع و تلاش‌های رئیس جمهوری را در این زمینه می‌دانست اما به هرحال ما امیدواریم که رسیدن به رفع حصر که طی آن شاهد حضور فرزندان انقلاب در جامعه باشیم، نزدیک خواهد بود... اینکه پیام رسان داخلی هم در کنار پیام‌رسان‌های خارجی وجود داشته باشد از نظر دولت مشکلی ندارد

 احمدی‌نژاد به یکی می‌گفت هلو به یکی می‌گفت زردآلو

محمدجواد لاریجانی گفت: احمدی‌نژاد نه تنها شان ریاست‌جمهوری را در دولت قبل پایین آورد، بلکه شان وزارت را نیز پایین آورد. او به یکی می‌گفت هلو و به دیگری می‌گفت زرد‌آلو!. در زمان احمدی نژاد یکی در سفر آفریقا و دیگری در مسیر رفتن به اداره عزل ‌می‌شد! اصلاً چیزهای عجیب و غریبی اتفاق افتاد، تنها نتیجه آن این بود که وزارت، یک شغل بی‌وزن می‌شد، گویی وزرا همه باید نوچه‌های رئیس‌جمهور باشند، در حالی که طبق قانون، وزرا خودشان یک مسئولیت قانونی هیئت دولتی دارند، یعنی اگر هیئت دولت چیزی را مصوب می‌کند، وزیر مستقلاً مسئولیت دارد.

لاریجانی درباره صحبت های اخیر روحانی نیز گفت: متاسفانه  باید بگویم که برداشت از صحبت آقای رئیس‌جمهور، نوعی تهدید وزراست، به این معنی که وی می‌گوید، اگر حاضر نیستید از مواضع و آرای رئیس‌جمهور و سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌هایش دفاع علنی کنید، بهتر است از کابینه بروید.  روحانی خطاب به وزرا گفتند که "از چه‌کسی می‌ترسید؟"، بنده می‌گویم که در وهله اول از خودِ ایشان (رئیس جمهور) می‌ترسند، زیرا ممکن است یک وزیری اصلاً برداشت ایشان از یک موضوع را قبول نداشته باشد، تا چه برسد به اینکه از مواضع دفاع کند، حتی یک وزیری ممکن است سیاستگذاری‌های رئیس‌جمهور و یا نحوه مدیریت او را قبول نداشته باشد، اما آقای رئیس‌جمهور طوری برخورد کرده که اگر حاضر نیستید از بنده علنی دفاع کنید، باید بروید! خیلی از ایشان می‌ترسند، چرا دنبال لولوی دیگری باشند؟

 جزییات بازداشت عضو شورای شهر مشهد

چند روز پیش خبر رسید که عضو شورای شهر مشهد بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده است. بنابر اظهار نظر وکیل ایشان این عضو امیر شهلا بوده که با قرار 500 میلیونی در بازداشت بسر می برد.

 

  توصیه آملی لاریجانی به سپاه پاسداران

آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه با اشاره به وحدت سپاه و ارتش، این موضوع را موجب نمایش اقتدار تمام عیار نظام در سطح منطقه و جهان توصیف کرد و خطاب به اعضای سپاه نیز گفت: از برخی سخنان و ناملایمات نرنجید. آنچه اهمیت دارد، هدف شما و مسیری است که از جانب رهبر معظم انقلاب به روشنی برای شما ترسیم شده است. علاوه بر این نباید فراموش کنید که مردم و نظام به وجود شما افتخار می کنند.

 

 مردی که توانست مرتضوی را به زندان بیاندازد

 علی علیزاده کارشناس مسائل سیاسی در توئیتر خود درباره زندانی شدن سعید مرتضوی معاون سابق دادستان کشور نوشت:

علت اصلی استعفای نجفی

علیرضا کریمی، سردبیر روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد در توییتی شرح دیگری از دلیل استعفای نجفی می‌دهد. وی در توییترش می‌نویسد: علیرغم آنکه به جد معتقدم مدیران جمهوری اسلامی ازچپ تا راستشان صرفاً پانزده درصد با هم تفاوت دارند...عده‌ای که زیاد هم هستند می گویند بیماری فرع و اصل فشارها بود. فکت آن هم اظهارات دادستان کل کشور در این زمینه است. برخی هم مثل کرباسچی می گویند مگر می‌شود دکتر نجفی صادق نباشد؛ هرآنچه گفته درست است؛ یعنی دلیل اصلی همان مشکل جسمانی است و فشارها موضوعی ممتنع. اما براساس یافته‌های این حقیر، ماجرا کمی پیچیده است. کدام انسانی را شما در این عالم می‌شناسید که نقطه ضعفی نداشته باشد و گزکی به دیگران نداده باشد؟

دکتر نجفی هم از این امر مستثنی نیست. شهریور سال گذشته یک عضو شورا برای من شرح داد ماجرا را و گفت از همین ناحیه فشار می‌آورند و تا کمتر از شش ماه دیگر شهردار تغییر می‌کند. همان هم شد. دقیقاً دست گذاشتند روی این نقطه تاریک از زندگی شخصی شهردار سابق به گونه‌ای که وی بیماری را بهانه کند و برود. داستان به همین اندازه تلخ است. مشرق در این باره نوشته است: به نظر می‌رسد همان حرف کرباسچی درباره حسن شهرت افراد دلیل اصلی استعفی نجفی بوده است و شهردار سابق تا به حال درباره این نقطه تاریک کارنامه‌اش هیچ سخنی به مردم نگفته است، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در جلسه سعدآباد که منجر به برکناری نجفی شد، درباره این نقاط تاریک، گفت و شنودهایی شده است.