مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی، کیفیت هوای کلانشهر مشهد صبح امروز سوم اردیبهشت ماه در سطح چهار منطقه در وضعیت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 23 April 2018

به گزارش تابناک : حمید صالحی روز دوشنبه افزود: هم اینک ایستگاههای سجاد با 123، شهید کریمی و شهید آوینی با 104 و امامیه با پی.اس.آی آلوده ترین نقاط شهر مشهد هستند. 
وی ادامه داد: در صورت تداوم روند تخلیه آلاینده ها به هوای تنفسی مشهد وضعیت در مناطق الهیه، رسالت، سرافرازان، سمزقند و لشگر نیز آلوده خواهد شد. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی را موجب بهبود وضعیت هوا ذکر و بیان کرد: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده شهر خودداری کنند. 
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند. شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد. 
فروردین امسال مردم مشهد 11 روز هوای پاک،16 روز هوای سالم و چهار روز هوای آلوده تنفس کردند ؛پایین ترین عدد میانگین شاخص کلی کیفیت هوا امسال با عدد 36 پی.اس.آی در 18 فروردین و بالاترین میزان با عدد 136 پی.اس.آی در ششم همین ماه ثبت شده است. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار