نایب رئیس هیات کشتی خراسان رضوی در امور بانوان گفت: این استان یکی از سه استان نخست کشور در کشتی بانوان است و پارسال با اختلاف یک امتیاز پس از کرمانشاه مقام سوم را کسب کرد.
کد خبر: ۵۹۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 22 April 2018

به گزارش تابناک : آنا براتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال نیز تیم کشتی بانوان خراسان رضوی با سه کشتی گیر و یک مربی در مسابقات قهرمانی کشور حضور خواهد داشت.
وی ادامه داد: هم اینک کشتی بانوان در قالب کشتی کلاسیک که چیزی شبیه کشتی آزاد آقایان است به مدت یک سال فعالیت دارد. در کشتی کلاسیک بانوان با لباس استاندارد و پوشش اسلامی مورد تایید فدراسیون جهانی به میدان می روند.
نایب رئیس هیات کشتی خراسان رضوی در امور بانوان گفت: رده سنی تعیین شده برای حضور بانوان در کشتی کلاسیک بین 18 تا 23 سال تعیین شده است که مورد انتقاد بسیاری از ورزشکاران زن قرار دارد. 
وی افزود: کسانی سالها در انتظار حضور در میادین کشتی بودند لذا امیدواریم محدودیت سنی بانوان کشتی گیر در این رشته ورزشی مورد بازنگری قرار گیرد.
رئیس هیات کشتی خراسان رضوی نیز در این نشست خبر گفت: همه کشتی گیران خراسانی از سالن کشتی صحرایی مشهد خاطره داشته و به آن علاقه دارند لذا این مجموعه به مرکز کشتی قهرمانی تبدیل خواهد شد.
مسعود ریاضی افزود: این سالن هم اکنون به عنوان یک سالن تمرینی در اختیار کشتی گیران قرار دارد و در آینده رده های نوجوانان و جوانان در کنار بزرگسالان و ورزشکاران باتجربه و پیشکسوت خراسان رضوی در آن کشتی خواهند گرفت تا تجارب ارزشمند کسب کنند. 
سالن کشتی صحرایی(سعد آباد) در ورزشگاه تختی مشهد قدیمی ترین سالن کشتی خراسان با قدمت 60 سال است.
وی در ادامه همچنین گفت: هدف رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی از استعفا و نامه نگاری پیرامون سیاستهای اعمال شده در تشک کشتی این بود که صدای خود را به گوش مردم برساند که موفق شد. 
رئیس هیات کشتی خراسان رضوی افزود: مجمع کشتی حکم کرد ‌خادم برگردد که او نیز اجابت کرد. خادم نیز نامه ای پیرامون مسائل مطرح شده از جمله باخت مصلحتی در تشک کشتی به شورای عالی امنیت ملی نوشت تا این نهاد به مساله رسیدگی کند. اکنون مردم می دانند که مساله باختن کشتی گیران چه سابقه ای داشته و ارتباطی به مربی و کشتی ندارد.

 

 

منبع : آنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار