نوشیدن یک چای گرم پس از یک روز کاری سخت، چیزی است که کمتر کسی می‌تواند آن را رد کند. معمولا وقتی کسی ناراحت و یا دچار مشکلی است، نوشیدن چای، او را تا حدی آرام می‌کند. البته بیشتر مردم به نوشیدن چای‌های سیاه و یا سبز عادت دارند و این دمنوش‌ها فوایدی چون بالا بردن سوخت و ساز بدن تا ضدپیری دارند. اما دمنوش‌های دیگری نیز وجود دارد که فواید متعدد دیگری به همراه دارند.
کد خبر: ۵۹۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 22 April 2018

به گزارش تابناک : دمنوش‌های گیاهی فواید بسیاری، از آرام کردن سیستم عصبی گرفته تا بالا بردن انرژی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

بابونه

بابونه گیاهی بسیار آرام بخش است و مصرف آن در شب، خواب آرام و راحتی برایتان فراهم می‌کند. آن تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و به هضم غذا کمک می‌کند. بابونه با آرام کردن عصب‌ها می‌تواند از دردهای معده بکاهد. کمی گل بابونه را درون آب جوش در یک قوری چینی بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم، دم کنید.

زنجبیل

این گیاه حرارت بدن را بالا می‌برد و بعد از صرف غذا، به هضم آن کمک می‌کند و اگر کسی پرخوری کرد می‌تواند دل درد او را آرام کند. این گیاه برای ناراحتی‌های قلبی و همچنین حالت تهوع زنان باردار نیز مفید است. در ضمن فشار خون را بالا می‌برد. پودر زنجبیل را با ۱ تا ۲ لیوان آب جوش دم و با عسل میل کنید.

دارچین

این ادویه برای کنترل قند خون بسیار مفید است و آن را در حالت متعادل قرار می‌دهد. دارچین حتی می‌تواند اشتیاق به مصرف شکر را بسیار کم کند و همچنین برای حال روحی بسیار خوب است. می‌توانید همراه با چای سیاه، آن را دم کنید و یا خود دارچین را به تنهایی در آب جوش ریخته، دم کرده و مصرف کنید.

زردچوبه

این ادویه حافظه را تقویت می‌کند و برای حال روحی بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده که ضدالتهاب و آنتی اکسیدانی قوی است. برای تهیه دمنوش زردچوبه، کمی زردچوبه را با دارچین را درون آب جوش ریخته و بگذارید مانند چای دم بکشد. سپس با عسل میل کنید.

کارشناسان تغذیه معتقدند به جای فقط مصرف چای سیاه و سبز، باید از دیگر دمنوش ها نیز استفاده کرد و از فواید آنها بهره‌مند شد.

 

منبع: طبنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار