سید عباس صالحی در حاشیه بازدید از جشنواره جهانی فیلم فجر درباره اتفاقات مشهد واکنش به آن را منوط به آینده کرد.
کد خبر: ۵۹۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 22 April 2018

به گزارش تابناک : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار از جشنواره 36 جهانی فجر در جمع خبرنگار تنها به پرسش های مربوط با جشنواره جهانی سخن گفت و درباره رویدادهای روز حاضر به پاسخگویی نشد. وی درباره اتفاقات مشهود گفت به زودی دیدگاه خودش را در این بار بیان خواهد کرد. این در حالی است که وزیر فرهنگ عموماً به رویدادهای فرهنگی کشور سریعاً در فضای مجازی واکنش نشان می دهد.

وی درباره دو قسمت بودن جشنواره به هیجان بخش داخلی در ایام جشنواره فجر اشاره کرد و آن را عاملی برای دیده شدن صرف فیلم های ایرانی برشمرد و گفت:«بخش بین المللی تحت الشعاع بخش داخلی قرار می گرفت؛ در حالی که کارکردهای متنوعی برای بخش جهانی وجود داشت و کمرنگ شدن بخش خارجی عملاً توسعه خودش را پیدا نمی کرد. به نظر در این روند سه ساله جدایی با توسعه همراه بوده است.»

صالحی عبارت فجر را به معنای دهه فجر دانست و تأکید کرد این نام اشاره به مفاهیم جمهوری اسلامی دارد.

وی همچنین درباره حضور دو نماینده ایران در جشنواره کن گفت:«نگاه تأملی حداکثر با جشنواره های جهانی مدنظر است. در حضور جهانی نیز با همین نگاه پیگیر هستیم. پاره ای قواعد نیز وجود دارد که باید رعایت شود. در دو مورد اخیر نیز به موضع خاصی نرسیدیم.»

وزیر فرهنگ درباره این پرسش که در دادن ویزاها مشکلاتی وجود دارد از نگاه به رسیدن به یک تأمل حداکثری گفت و افزود این جشنواره یک فرصت فرهنگی است که خوشبختانه در این سه سال این فضا در حوزه امنیت و فرهنگ قوی تر شده است. برخی ارتباطات ما با سینماهای جهان بیشتر شود به نفع ماست.

وی گفت:«جشنواره صرفاً یک فرصت برای فرهنگ نیست و برای بخش های اقتصادی و گردشگری فرصت ایجاد می شود و باید در همه دستگاه ها این احساس پدید آید که سینمای ایران یک فرصت ملی است و این درک نه تنها به نفع سینماست که به نفع ایران است.»

وزیر درباره امضای 3هزار هنرمند تئاتر نیز گفت به آن امضا واکنشی نشان داده که هنوز رسانه ای نشده است.

 

 

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار