کد خبر: ۵۹۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 21 April 2018

 

 

 

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قدمت بیش از هفتاد سال فعالیت این دانشگاه، با معرفی بیشتر این مجموعه، افزود: با تلاش هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این مجموعه صورت گرفت، امروز با بیش از 10 هزار دانشجو در 250 رشته، سی هزار کارمند، هزار عضو هیات علمی، هزار خانه بهداشت، 18 دانشکده، سیصد مرکز بهداشتی درمانی و مجموعه های عظیم بیمارستانی، در خدمت مردم هستیم.

دکتر بهادر با اشاره به نقش موثر این دانشگاه در رونق اقتصاد استان و جلب گردشگران سلامت از دیگر کشورها، آن را حاصل تلاش این مجموعه برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به طرح تحول نظام سلامت، به عنوان تلاش ثمربخش وزارت بهداشت برای تامین سلامت مردم و کاهش هزینه های بهداشت و درمان خانواده ها اشاره کرد و گفت: به کمک این طرح، پرداختی از جیب مردم بسیار کاهش یافت، پزشکان در شهرستان ها و مناطق محروم اسقرار یافتند، بیمارستان های کشور توسعه یافت و بهسازی شد و تخت های ویژه ICU، CCU، NICU و PICU در بیمارستان ها افزایش یافت. 

دکتر بهادر، راه اندازی 117 بلوک زایمانی در استان فارس، ایجاد بخش های شیمی درمانی، توسعه بخش های اورژانس و افزایش حضور پزشکان، در کنار دستاوردهای بهداشتی از قبیل ایجاد مراکز خدمات جامع سلامت با حضور مراقبان سلامت و دیگر تیم های بهداشتی و ارائه خدمات بهداشتی به مردم در حاشیه شهرها را دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در فارس معرفی کرد و یادآور شد: استمرار طرح تحول نظام سلامت، نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسئولین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را تلاشی دیگر برای تامین سلامت مردم استان فارس برشمرد که می تواند با افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت، شناخت بهتر و سریع تر بیماری ها و کاهش هزینه ها، در این زمینه موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار