استاندار کرمان بر آموزش فراگیر اشتغال به ویژه اشتغال های خرد و بومی در منطقه گوغر تاکید کرد و گفت: استانداری کرمان با تقبل بخشی از هزینه های آموزش های اشتغال در منطقه گوغر و با همکاری سایر سازمان های مربوطه و نیز معین اقتصادی منطقه، زمینه آموزش و ایجاد اشتغال برای 800 نفر را فراهم کرده است و این میزان اشتغال تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲ 21 April 2018

به گزارش تابناک کرمان، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی روز جمعه در نشست اقتصاد مقاومتی منطقه 4 شهرستان بافت (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) افزود: انتخاب دهیاران توانمند در کنار خیران می تواند مسیر توسعه را به خوبی فراهم کند.
وی به کمبود منابع آبی استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: براساس تعامل با وزارت جهاد کشاورزی زمینه ای فراهم شده تا محصولات کم آب و اقتصادی در مناطق مختلف جایگزین محصولات پرمصرف شوند و گوغر می تواند در این حوزه پیشتاز باشد.
رزم حسینی تاکید کرد: نمی گوئیم که کشاورزان کار کشاورزی را انجام ندهند، بلکه می گوئیم که کشاورزان محصولات با صرفه اقتصادی و مصرف کم آب را تولید و عرضه کنند.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از دیدگاه نخبگان در طراحی و اجرای برنامه ها، یادآور شد: در سال جاری با همکاری معین اقتصادی منطقه موضوع تغییر الگوی کشت را در منطقه گوغر به عنوان پایلوت آغاز می کنیم.
استاندار کرمان گفت: سازمان جهاد کشاورزی نیز متقبل شده که نسبت به طراحی ومطالعه یک خط تولیدی استاندارد گیاهان داروئی در منطقه گوغر اقدام کند و معین اقتصاد مقاومتی نیز برای تامین سرمایه و یا انتخاب یک سرمایه گذار در این حوزه اقدام کند.
وی افزود: پس از 40 سال در راستای تامین آب آشامیدنی سالم در منطقه گوغراقدام شده که جای تقدیر دارد.


نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: منطقه گوغر در تولید فرش های نفیس، دامپروری و کشاورزی ظرفیت های ویژه ای دارد.
علی بختیاری افزود: لازم است که موضوع صدور اسناد برای اراضی مورد نظر در ایجاد واحدهای بوم گردی و گردشگری نیز رفع شود.
فرماندار بافت نیز با اشاره به اینکه آبرسانی به 15 روستا در منطقه گوغر با اعتباری حدود سه میلیارد تومان انجام شده است، گفت: امروز مردم بعد از 40 سال از آب آشامیدنی سالم بهره مند شده اند و این در حالی است که این موضوع یک مشکل عمده در گوغر بوده است.
فتحعلی حمزه جواران ادامه داد: بنیاد مسکن و دفتر امور روستایی استانداری کرمان در راستای روکش آسفالت معابر کارهای خوبی انجام داده اند.
وی افزود: در منطقه رابر و گوغر، ایجاد کارخانه فرآوری گردو می توند اشتغال زیادی را ایجاد کند که این موضوع را به صورت جدی دنبال می کنیم.
وی اظهار کرد: زندگی مردم در منطقه گوغر کشاورزی و عشایری است و جهاد کشاورزی در این منطقه اقدامات بی نظیری انجام داده است.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان نیز گفت: 35 حرفه شغلی برای آموزش در منطقه گوغر احصاء شده است و آمادگی لازم برای آغاز آموزش این رشته های آموزشی وجود دارد.
محمدرضا جهانگیری افزود: پیش بینی شده که در منطقه گوغر 800 نفر تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گیرند.
عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز بر توسعه کشت های جایگزین در منطقه گوغر اظهار کرد: کشت زعفران، زرشک، گیاهان دارویی و سایر کشت های جایگزین را در این منطقه دنبال می کنیم.
معین اقتصادی گوغر نیز گفت: در اجرای طرح های اشتغال زا باید نظر مردم نیز مد نظر قرار گیرد.
ابراهیم نقوی افزود: در حوزه ایجاد اشتغال های جدید باید متخصصان هر حوزه نیز همکاری لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار