مدیرگروه پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی:
مدیرگروه برنامه ریزی اجتماعی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: سال گذشته مشهدمقصد سفرهای حدود ۲۰ درصد از مردم ایران بوده است.
کد خبر: ۵۹۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 19 April 2018

مشهد مقصد ۲۰ درصد از سفرهای مردم ایران است

 

به گزارش تابناک رضوی؛ حامد بخشی ظهر پنج شنبه در دومین سمینار زیارت نوروزی که در پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد اظهار کرد: مطابق بررسی های انجام شده در بازه زمانی مهرماه ۹۵ تا مهرماه ۹۶، مقصد سفرهای ۲۱/۵ درصد از مردم ایران، مشهد بوده است و این درصد با برآوردی است که از جمعیت زائران ورودی به مشهد داشتیم.

وی افزود: با توجه به جمعیت کشور این میزان حدود ۱۷ میلیون نفر را شامل می شود که دو میلیون نفر از این افراد در این بازه زمانی یک ساله تکرار سفر داشته اند.

مدیرگروه برنامه ریزی اجتماعی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین بر اساس آمار ۲.۷ درصد از مجموع این افراد در اسفند و فروردین به مشهد سفر کرده اند که تحت عنوان گردشگر و زائر نوروزی تلقی می شوند. بررسی ها نشان داده اند که حدود ۷۰ درصد از افرادی که در یک سال اخیر به مشهد سفر کردند، تجربه سفر خارجی نداشته اند.

وی با اشاره به انگیزه سفر مردم به مشهد افزود: تقریبا ۷۶ درصد از افراد انگیزه سفر خود را زیارت بارگاه منور امام هشتم (ع)، ۱۲.۳ درصد دیدار اقوام و آشنایان و ۷.۹ درصد تفریح و سیاحت اعلام کردند.

بخشی بیان کرد: همچنین به طور میانگین مدت اقامت پنج روز و محل اقامت یک چهارم این افراد خانه های اقوام و دوستان، ۱۷.۵ درصد خانه های اجاره ای و ۳.۵ درصد کمپ ها و چادر ها بوده است که این تعداد جزو آمار های غیر رسمی برای محاسبه اسکان زائران و گردشگران است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار