مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاران افغانستانی با سهم حدود 50 درصد از کل سرمایه‌گذاری در استان، رتبه نخست در این زمینه را دارند.
کد خبر: ۵۹۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 16 April 2018

به گزارش تابناک : شکوه میرشاهی در نشست فعالان اقتصادی افغانستان، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران افغانستانی با  سهم حدود 50 درصد از کل سرمایه‌گذاری در استان،رتبه نخست در این زمینه را دارند از این رو یکی از دغدغه‌های این دفتر رفع موانع و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران کشور دوست و همسایه افغانستان است.

وی افزود: موانع و مشکلات در دو بخش موانع کلی که مبتلا به تمامی سرمایه‌گذاران است و مشکلات موردی هر کدام از سرمایه‌گذاران که برای حل آن‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی اظهار عنوان کرد: برای رفع مشکلات مطرح شده از سوی بازرگانان کشور افغانستان که شامل خدمات و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مقایسه با سایر کشورها، مشکلات اداری و بروکراسی پیچیده و ضعف در ارائه خدمات مناسب به سرمایه‌گذاران، قوانین مربوط به اقامت و تابعیت، مشکلات اخذ مجوز و مدارک مورد نیاز سرمایه‌گذاران و وابستگان آن‌ها، قوانین مربوط به مالکیت، مشکلات پیش روی بازرگانان جهت ورود و خروج، بالا بودن حداقل مبلغ سرمایه گذاری تعیین شده در قانون فیپا و برخورد سلیقه‌ای در برخی دستگاه‌های متولی می‌شود، برنامه‌ریزی و تلاش خواهد شد. 

میرشاهی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در راستای وظایف ذاتی دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری از مجاری قانون و رایزنی با مسئولان مربوط به حل این مسائل بپردازیم، ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی نیز انتظار می‌رود در برخورد با سرمایه‌گذاران، ضمن رعایت قوانین از برخوردهای سلیقه‌ای به شدت پرهیز کنند. 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: بدیهی است دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی در برخورد با متخلفان در این حوزه قاطعانه عمل خواهند کرد.

میرشاهی اضافه کرد: با توجه به شرایط کشور و لزوم جذب سرمایه خارجی این انتظار وجود دارد که تمامی دستگاه‌های متولی در خصوص تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری اقدام کنند. 

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم کسب رضایت و ایجاد شرایط برای سرمایه گذاران، زمینه لازم برای تشویق سایر سرمایه‌گذاران برای ورود به کشور را فراهم خواهد کرد.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار