مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد:
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه در سطح شهر مشهد کمبود ناوگان نداریم، گفت: مصوبه افزایش ۱۰۰ تومانی بهای بلیت اتوبوس ابلاغ شده و از اول اردیبهشت‌ماه به اجرا می‌رسد.
کد خبر: ۵۹۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 15 April 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ علی‌اصغر نیشابوری، با اشاره به مصوبه شورای شهر مشهد در خصوص افزایش ۱۰۰ تومانی بهای بلیت اتوبوس، اظهار کرد: این مصوبه ابلاغ شده و از اول اردیبهشت‌ماه به اجرا می‌رسد.

وی درباره تغییر اتوبوس با مینی‌بوس در خطوط با تعداد مسافر کم و برعکس، گفت: هرچند تبدیل مینی‌بوس به اتوبوس جزو مصوبات نبوده، اما این دو در گذشته و هم‌اکنون جزو سیاست‌های سازمان اتوبوسرانی است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه مینی‌بوس‌های جدید نیز خریداری شده، اضافه کرد: تعدادی از آنها را تحویل گرفتیم و بقیه تا خرداد ماه تحویل داده داده خواهد شد.

155 دستگاه اتوبوس جدید در سطح شهر

نیشابوری با اشاره به رونمایی اتوبوس جدید در اسفند ۹۶ تشریح کرد: ۱۵۵ دستگاه اتوبوس از اول فروردین ۹۷ وارد خطوط شدند و در مقابل 155 اتوبوس فرسوده از خطوط خارج شدند.

وی همچنین توضیح داد: ظرفیت استاندارد تعداد جابجایی مسافر برای یک دستگاه اتوبوس ۱۲ متری بین ۹۰۰ تا هزار نفر است که هم‌اکنون هیچ اتوبوس 12 متری نداریم که این تعداد مسافر جابجا کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: معنایش این است که هیچ یک از خطوط شهر مشهد کمبود ناوگان ندارد بلکه نقطه مقابل آن زیاد وجود دارد و اگر شهروندان احساس می‌کنند خطی شلوغ است و نیاز به افزایش ناوگان دارد، برداشتشان در مقایسه با سایر خطوط است.

کمبود ناوگان نداریم

نیشابوری تأکید کرد: خوشبختانه در سطح شهر مشهد کمبود ناوگان نداریم و پوشش حداکثری است، حتی در بسیاری از نقاط که طبق قانون سازمان اتوبوسرانی مشهد تکلیفی ندارد.

وی ادامه داد: امید داریم دستگاه‌های متولی به این موضوع ورود پیدا کرده و ایفای نقش کنند تا سازمان اتوبوسرانی به وظیفه قانونی خود که سرویس‌دهی در داخل شهر مشهد است متمرکز شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه تمام اتوبوس‌های درون‌شهری مجهز به بخاری و کولر هستند، اظهار کرد: با توجه به سرویس‌دهی در حومه شهر با وجود نداشتن تکلیف قانونی، تنها حدود ۲۰ درصد از ناوگان فعال کولر ندارند.

وی یادآور شد: در سه سال گذشته از این نظر ناوگان وضعیت مساوی داشتند و حدود ۵۰ درصد اتوبوس‌ها کولردار و ۵۰ درصد بدون کولر بودند که طی این سال‌ها با ورود اتوبوس‌های جدید به تدریج اتوبوس‌های فرسوده از رده خارج شده و امسال همزمان با آغاز فصل گرما ۸۰ درصد اتوبوس‌ها مجهز به کولر هستند و امید است طی سال‌های آینده ۲۰ درصد دیگر نیز به کولر تجهیز شوند.

ادامه نرده‌گذاری خط سه بی آرتی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد درباره ادامه نرده‌گذاری خط ۳ بی‌آرتی تشریح کرد: مقدمات این کار انجام شده و مجوز شورای اداری شهرستان نیز دریافت شده، بنابراین با همکاری بین دستگاه‌های متولی از ابتدای اردیبهشت نرده‌گذاری ادامه مسیر نیز اجرا می‌شود.

نیشابوری با اشاره به اجرای زیرساخت‌ها و احداث بارانداز و پارکینگ در این زمینه گفت: در مصوبه کلی از احداث پارکینگ و بارانداز به‌عنوان زیرساخت‌ها نام برده شده که حدفاصل میدان توحید تا چهارراه ابوطالب بارانداز به میزان کافی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: پارکینگ‌ها در توحید 6 و توحید ۴ احداث شده، همچنین پارکینگ مجد که ظرفیت بسیار بالایی دارد به بهره‌برداری می‌رسد که البته این پارکینگ‌ها نیاز به ساماندهی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار