دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از بخش های مختلف سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ما در دانشگاه ها بدون سنجشی متقن، علمی، دقیق و منطقی نمی توانیم پذیرش دانشجو داشته باشیم. لذا قاعدتا باید روش هایی مطمئن برای سنجش داوطلبان ورود به دانشگاه ها ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۹۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 15 April 2018

به گزارش تابناک : دکتر غلامی در بازدید از روند فعالیت های مرتبط با آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در سال ۹۷ تاکید کرد: اگر قرار باشد مدل جایگزینی برای آزمون سراسری فراهم شود، وزارت علوم به عنوان مجری باید حتماً صحت و روایی این مدل کار را تایید کند.

وی افزود: ما باید از دقت، صحت و سنجش منطقی مدل جایگزین برای آزمون سراسری اطمینان داشته باشیم که از این بابت نگران بوده و دغدغه داریم.

وزیر علوم افزود: در این خصوص وزارت آموزش و پرورش باید با هماهنگی وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور به ارائه مدل جایگزین آزمون سراسری مبادرت کند؛ به طوری که این مدل جدید از مسیر تعامل، همکاری و همفکری این سه مرکز علمی دنبال شود.

دکتر غلامی با بیان اینکه "بحث حذف برگزاری آزمون سراسری که در برخی جاها مطرح می شود، اکثراً غیر کارشناسی است"، گفت: این روزها بحث در خصوص چگونگی سنجش داوطلبان ورود به دانشگاه ها و اعمال روشی جایگزین برای آزمون سراسری مطرح می شود ولی واقعیت این است که ما در هنگام ورود داوطلب به دانشگاه، چگونگی وضعیت علمی او را باید بررسی کنیم که سازمان سنجش تاکنون این مهم را به نحو احسن انجام داده است.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هم بررسی و طراحی مدل جایگزین برای برگزاری آزمون سراسری را با هدف ارتقای کیفی سنجش داوطلبان آزمون سراسری آغاز کرده که البته این کار باید با هماهنگی و تایید وزارت علوم صورت گیرد و افراد صاحب نام و باتجربه و استادان دانشگاه ها از سراسر کشور با برگزاری کارگروه های مشترک این مهم را پی گیری کرده و به نتیجه برسانند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای جهان آزمون هایی برای سنجش علمی داوطلبان ورود به دانشگاه اعمال می شود، گفت: ما معتقدیم در کنار سنجش علمی داوطلب، داشتن یک کارنامه توانمندی های عمومی برای داوطلبان هم لازم و ضروری است که باید کارشناسان امر این موضوع را نیز پی گیری کنند تا سنجش افراد متقاضی ورود به دانشگاه بهتر و موثرتر اعمال شود.

در این نشست، دکتر ابراهیم خدایی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز توضیحاتی در خصوص عملکرد این سازمان و برنامه های آتی آن ارائه کرد.

 

منبع:برنا

برچسب ها: وزیر علوم ، حذف کنکور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار