کارشناس مرکز دیده بانی هواشناسی خراسان رضوی گفت: ریزش باران که از شب گذشته در 15شهرستان این استان آغاز شده در برخی مناطق ادامه دارد.
کد خبر: ۵۹۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 14 April 2018

به گزارش تابناک : محسن رحمدل روز شنبه افزود: این بارشها بیشتر در شهرستان های جنوبی و غربی استان خراسان رضوی نظیر تربت حیدریه، گناباد، سبزوار، جغتای، کاشمر، قوچان، گلمکان، مشهد، نیشابور، تربت جام، فریمان، خواف، بردسکن، تایباد و بجستان گزارش شده است.
وی اظهار کرد: بیشترین بارش طی این مدت مربوط به شهرستان های تربت حیدریه و گناباد به میزان 9 میلی متر بوده است.
وی ادامه داد: بارندگی در مشهد طی این مدت کمتر از نیم ملی متر گزارش شده است. 
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز گفت: خراسان رضوی از روز گذشته تحت تاثیر امواج سامانه بارشی و ناپایدار جوی قرار گرفته که فعالیت آن تا روزهای میانی هفته جاری ادامه دارد. 
یحیی قاینی پور افزود: در این مدت علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا شاهد افزایش سرعت وزش باد، ابرناکی هوا و وقوع بارش ‌های رگباری همراه با رعد و برق و بارش تگرگ خواهیم بود که احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیل در روزهای شنبه و یکشنبه وجود دارد.
وی اظهار کرد: از اواخر روز یکشنبه بارش‌ ها در نواحی سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی به شکل باران و برف ادامه خواهد یافت. 
وی گفت: در این مدت احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل استان به علت بارش برف و باران در جاده های سردسیر، تشکیل مه، کاهش دید و همچنین وزش باد به نسبت شدید وجود دارد.
رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به کاهش چشمگیر دمای استان در روز یکشنبه افزود: بیشینه دمای امروز مشهد 20 درجه سلسیوس پیش بینی شده که برای فردا به 12 درجه سلسیوس کاهش می یابد. 
وی اظهار کرد: کمینه دما برای روز دوشنبه و سه ‌شنبه شب هفته جاری نیز در نواحی سردسیر و کوهستانی استان خراسان رضوی صفر و کمتر از صفر درجه سلسیوس پیش بینی شده است. 
وی گفت: تربت حیدریه با کمینه 10 درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای 30 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان بجستان با سرعت 55 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

* بارندگی جاده های خراسان رضوی را لغزنده کرد
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: ریزش باران راه های 16 شهرستان خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار داده و موجب لغزندگی جاده ها در این مناطق شده است.
علیرضا خجسته افزود: بر اساس تصاویر دریافتی از سامانه های نظارت تصویری و گزارش راهداران، بارشها که از دیروز در برخی شهرستانها آغاز شده بود راههای شهرستانهای بردسکن، سبزوار، خوشاب، نیشابور، درگز، بجستان، کاشمر، گناباد، مه ولات، تربت حیدریه، زاوه، بینالود، جغتای، قوچان، فریمان و تربت جام را تحت تاثیر قرار داده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون همه جاده های استان باز و تردد در آنها به صورت عادی و روان در جریان است اظهار کرد: بارندگی شب گذشته موجب ایجاد سیلاب و عبور آب از سطح 2 جاده روستایی در شهرستان بجستان شد که موجب کندی تردد در این محورها گردید.
استان خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن روستایی است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار