نقاشي ديواري هاي مرکز فناوري اطلاعات سپاه در تقاطع بولوار خيام-فردوسي مشهد، که تا 2 روز قبل، روايتگر داستان هاي شاهنامه فردوسي و رزم رستم و سهراب بود، روز گذشته حذف شد.
کد خبر: ۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ 18 February 2015
هرچند که به گفته مدير امور هنري شهرداري مشهد، با توافق انجام شده با سپاه، ديوارهاي ضلع شمالي اين مرکز که در بولوار فردوسي واقع شده است همچنان به داستان هاي شاهنامه منقش خواهد بود و ديوارهاي ضلع شرقي در بولوار خيام به تصاوير شهداي مخابرات سپاه مزين خواهد شد. به گزارش خراسان، صبح ديروز بود که نقاشي ديواري هاي مرکز فناوري اطلاعات سپاه در بولوار خيام مشهد، حذف شد تا در فاصله کمتر از 4 سال، اتفاق حذف نقاشي ديواري هاي شاهنامه از ميدان فردوسي مشهد براي مردم اين شهر يادآوري شود.

اتفاقي که مدير امور هنري شهرداري مشهد درباره آن اين گونه توضيح داد: نقاشي ديواري هاي داستان هاي شاهنامه در اين محل، مربوط به حدود 3 سال پيش است که طرح آن بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با سپاه اجرا شده بود و اکنون با توافق جديد بخشي از آن به تصاوير شهداي مخابرات مزين خواهد شد.

دفاع مقدس ادامه حماسه هاي شاهنامه

محمدهادي عرفان افزود: اکنون سپاه درخواست کرده است نقاشي شهداي مخابرات سپاه، جايگزين نقاشي هاي داستان هاي شاهنامه شود و براساس تفاهم نامه منعقد شده جديد، مقرر شد بخشي از نقاشي ديواري هاي فعلي پاک سازي و تصاوير شهدا جايگزين آن ها شود. عرفان تصريح کرد: با همکاري سپاه، ديوارهاي اين بنا در بولوار فردوسي همچنان منقش به روايت داستان هاي شاهنامه باقي خواهد ماند و تنها ديوارهاي قسمت بولوار خيام به تصاوير شهداي مخابرات سپاه مزين خواهد شد. وي گفت: معتقديم حماسه دفاع مقدس، ادامه همان حماسه هاي شاهنامه است و با اجراي اين طرح جديد مي خواهيم نشان دهيم حماسه در ايران همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است.

موضوع تقابل با اسطوره هاي ملي نيست

مدير امور هنري شهرداري مشهد افزود: مسئله تقابل با ملي گرايي نيست و در همين راستا، هم اکنون با مجوز شوراي شهر، در منطقه توس بولواري به نام شاهنامه احداث شده است و در آينده علاوه بر نامگذاري خيابان هاي فرعي اين بولوار به نام قهرمانان شاهنامه فردوسي، المان هايي از آن ها نيز در اين بولوار نصب خواهد شد.

سپاه پاسخ را به بعد موکول کرد

براي آگاهي دقيق تر از جزئيات اين موضوع، تلاش کرديم با مسئولان مرکز فناوري سپاه که زير نظر قرارگاه ثامن(ع) فعاليت مي کنند، ارتباط برقرار کنيم که اين امر ميسر نشد.

البته اين گونه اعلام شد که پاسخگويي در اين خصوص تنها بر عهده فرمانده مرکز است و هم اکنون امکان ارائه پاسخ از سوي وي فراهم نيست. همچنين مقرر شد مسئولان اين مرکز در صورت صلاحديد پاسخ خود راارائه کنند.



نام:

ایمیل:

* نظر:
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار