رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوا در مناطق مختلف این استان به دنبال فعالیت سامانه بارشی از امروز 24 فروردین تا چند روز آینده بین 10 تا 15 درجه سلسیوس کاهش می یابد.
کد خبر: ۵۹۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 13 April 2018

به گزارش تابناک : یحیی قاینی پور روز جمعه افزود: خراسان رضوی از امروز تحت تاثیر امواج سامانه بارشی و ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت که فعالیت آن تا روزهای میانی هفته آینده ادامه دارد.
وی بیشینه دمای امروز هوای مشهد را 24 درجه اعلام و بیان کرد: دمای هوا در این شهر برای فردا شنبه 20 درجه و روز یکشنبه 11 درجه سلسیوس پیش بینی شده است. دیروز بیشینه دمای هوای مشهد 26 درجه بود.
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: کمینه دما برای دوشنبه و سه ‌شنبه شب هفته آینده نیز در نواحی سردسیر و کوهستانی استان صفر و کمتر از صفر درجه سلسیوس پیش بینی شده است.
وی گفت: در این مدت علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا شاهد افزایش سرعت وزش باد، ابرناکی هوا و وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و بارش تگرگ خواهیم بود. بر این اساس طی روزهای شنبه و یکشنبه آتی احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در مسیل‌ها جود دارد.
او گفت: از اواخر روز یکشنبه آتی بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی به شکل باران و برف ادامه خواهد یافت. در این مدت اختلال در سامانه حمل و نقل استان به علت بارش برف و باران در جاده های سردسیر، تشکیل مه، کاهش دید و همچنین وزش باد به نسبت شدید وجود دارد.
قوچان با کمینه دمای 2 درجه و سرخس با بیشینه دمای 31 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند. همچنین در این مدت بیشترین شدت وزش باد از بردسکن با سرعت 47 کیلومتر در ساعت گزارش شد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار